23948sdkhjf

AO matcher online-priserne

AO går til angreb på prisstrukturen i installationsbranchen og giver lavprishjemmesiderne kamp til stregen
Som mange andre brancher har installatørbranchen mærket presset fra digitaliseringen og
globaliseringen de seneste år. Det gælder ikke mindst på prisstrukturen, hvor håndværkerne har
været udfordret af, at private kunder kunne skaffe varerne billigere på nettet.

Men nu skal det være slut. Det skal være slut med at diskutere priser med kunderne. Og slut med
at bruge oceaner af tid på at finde den billigste pris på nettet.

Det mener en af landets største grossister, Brødrene A&O Johansen A/S, som nu angriber priisstrukturen i branchen.

AO har netop lanceret priskonceptet SPOT ON, der er det direkte svar på udfordringen med
uigennemsigtige priser. AO vil hjælpe håndværkerne til at bruge tiden ude hos kunderne i stedet
for at surfe rundt på nettet for at finde den laveste pris. Og det tilbud har omkring 13.000
håndværkere allerede takket ja til.

Godt fra start
Stefan Funch Jensen, der er direktør for E-handel og marketing hos AO, fortæller, at SPOT ON er
kommet flyvende fra start.

- Rigtig mange håndværkere kan se det fornuftige i at bruge tid ude hos kunden i stedet for at bruge
tiden på nettet. Vi har håndplukket over 3.000 varer fra alle de populære varemærkeleverandører i
hele vores sortiment, så de matcher onlinepriser. Og det har givet genlyd i branchen. Og det
kommer det til at gøre en rum tid endnu, siger han.

Konkurrencen fra lavprishjemmesiderne har givet branchen nogle hak i troværdigheden. For
mange privatkunder har det været svært at forstå, at håndværkerens spidskompetence var
håndværk – og ikke at finde den billigste pris. Og samtidig har kunder, der har købt varerne på
nettet, stået uden den garanti, der ellers følger med.

- Vi vil gerne være med til at give branchen troværdigheden tilbage. Det har simpelthen været for
svært at forklare forskellen på den ydelse kunden får via en lavprishjemmeside og den service og
garanti som håndværkeren giver. Og hvis håndværkerne har et problem, så er det også vores
problem.

Det har vi taget til os, og er nu gået forrest i at ændre branchens prisstruktur. Og jeg tror,
at vi indleder en ny epoke, hvor håndværkerne vil blive målt mere på deres faglighed og
grundighed – og mindre på, om man kan skaffe varerne billigst, siger Stefan Funch Jensen

AO SPOT ON


• Blev lanceret i marts 2015
• Omkring 13.000 håndværkere benytter sig allerede af SPOT ON. Flere kommer til hver dag.
• Gælder over 3.000 af de mest populære varer inden for VVS, EL, VÆRKTØJ, VA og VAGA.
• SPOT ON er nettopriser der matcher prisen i onlinebutikker.
• SPOT ON er et tilbud til alle erhvervskunder.

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078