Få styr på din hjemmeside-trafik
Google ændrer den mobile søge-algoritme og det betyder, at mange virksomheder kan miste trafik på deres hjemmeside
Det oplyser CEO Louise Lachmann fra firmaet Mono Solutions
- En hjemmesides mobilvenlighed bliver fremover et essentielt ranking-kriterie. Det betyder, at hjemmesider som ikke er optimerede til visning på mobile enheder, vil rangere lavere i søgeresultaterne, når man søger fra en mobil enhed. Da ca. 50 pct. af alle søgninger på Google kommer fra en mobil enhed, betyder det, at rigtig mange virksomheder risikerer at miste organisk hjemmesidetrafik og dermed online salg og leadgenerering, forklarer Louise Lachman.
Hun fremhæver, at det får konsekvenser for rigtig mange små og mellemstore virksomheder, som i forvejen har svært ved at konkurrere online - eksempelvis mange håndværkmestre.
- Hjemmesider bygget med mono.net er 100 pct. responsive og sikrer optimale kundeoplevelse uanset om de vises på mobil, tablet eller desktop. Hjemmesiderne opfylder derfor Google’s krav om mobiloptimering, siger Louise Lachman.
Læs mere om ændringerne og hvad der kan gøres for at få styr på hjemmeside-trafikken:
Håndværksmestre mister omsætning på døde hjemmesider