23948sdkhjf

Carla skal være håndværker-darling

Carl Ras’ nye maskot er et mix af Irma-pigen, Lara Croft og den gamle tegneseriehelt Natascha
Selvom hun kun er en tegnet figur, så kan det nok være, at håndværkerne spærrer øjnene op, når blikket falder på den smukt kurvede Carla.

Det er værktøjsfirmaet Carl Ras, der i disse dage introducerer deres nye maskot – Carla - som fremover skal være med til at øge genkendeligheden af Carl Ras’ marketingaktiviteter.
Hos Carl Ras har man igennem de sidste par måneder arbejdet på en ny maskot for virksomheden. Idéen om at få en maskot kommer fra et ønske om at adskille sig fra konkurrenterne.

Når Carl Ras spurgte deres kunder om events, såsom husmesser og eventdage, havde kunderne svært ved at skelne mellem Carl Ras’ og konkurrenternes.
Derfor måtte der noget nyt til.

Kan vækkes til live
- Alle laver det samme, grillpølser og billige tilbud, og vi var blevet for nemme at kopiere, siger Steen Demskov, marketingchef hos Carl Ras.

- Så derfor ville vi have noget, der er unikt og repræsenterer Carl Ras ligeså godt som vores velkendte logo med vædderen. Her var en maskot en oplagt ide, da den kan aktiveres på rigtig mange medier, platforme og via forskellige marketingaktiviteter.
I modsætning til vores traditionelle logo kan en maskot vækkes til live, og det giver nye og rigtig mange muligheder for at markedsføre og repræsentere Carl Ras, forklarer Steen Demskov.

Carl Ras’ maskot hedder Carla og er umiddelbart et mix af Irma-pigen, Lara Croft og den gamle tegneseriehelt Natascha. Iført sikkerhedsstøvler, skruemaskine og hjelm er hun klar til at hjælpe til på danske byggepladser, og dét er da også hendes ”mission”, hvilket man kan læse mere om på www.carlapigen.dk .
Her kan man de næste uger følge med i hendes bedrifter i ugentlige tegneseriestriber, deltage i konkurrencer og følge hende på Instagram under hashtagget #carlapigen.

Carla på H-dage
Carla vil blive en stor del af markedsføringen af Carl Ras’ kommende eventdage, H-dage, i uge 21.
Her vil hun for alvor blive vækket til live, når hun besøger byggepladser og værksteder og uddeler tilbudsavisen samt energibarer og kildevand til håndværkere i nærheden af Carl Ras’ butikker i hele landet. Og hun vil ligeledes blive en stor del af selve eventen, da hun være til stede i butikkerne og dyste mod håndværkerne i kunsten at bruge en skrumaskine.

- Carla har været længe undervejs, og det har været vigtigt for os, at hun skulle være mere end blot en lyshåret værtinde. Hun skal jo repræsentere Carl Ras og vores værdier omkring faglighed og nysgerrighed, og det er dét, vi de næste par måneder skal overbevise vores kunder om.

Det tager tid at få hende positioneret rigtigt, og det stiller krav til, at vi uddanner de eventpiger, vi bruger. De skal have Carl Ras’værdier ind under huden og ikke mindst evnen til at vide noget om værktøj - så forhåbentlig bliver Carla over tid en respekteret darling blandt håndværkerne, siger Steen Demskov.

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.093