23948sdkhjf

VVS-platforme skal kunne noget forskelligt

Konkurrencen på nettet bliver stadig mere intensiv og det åbner op for mulighederne i skarpere målgrupper
I dag er der ikke den store forskel på at handle hos VVS-Eksperten og VVS Grossisten.

Sidstnævnte er en anelse billigere, til gengæld har den kun en fysisk butik. VVS-Eksperten har 25 butikker rundt omkring i Danmark.

Fremover ser adm. direktør i begge virksomheder, Allan Elgaard, dog muligheder i at differentiere de to vvs-forhandlere, så de kommer til at henvende sig til forskellige målgrupper, og så de kan konkurrere på pris.

”Jeg kan løfte sløret for, at det måske kan komme på tale, at Grossisten kommer til at køre som ren web. Der taler vi et stykke ude i fremtiden, men vi kan selvfølgelig godt se, at konkurrencen fra nettet bliver mere intensiv. Det kan man kun imødegå ved at lave en portal med lavere priser”, siger Allan Elgaard.

Brug for billigere netvarer

Han mener, at det er umuligt at køre samme prisstrategi i butikkerne som på nettet, hvis man har ambitioner om at være blandt de allerbilligste. Derfor skal de to platforme på sigt kunne noget forskelligt.

”Man kan holde af den udvikling eller lade være, men faktum er, at folk bruger de fysiske butikker til at komme og se tingene, og så køber de det ret ofte på nettet bagefter”, siger han.

VVS-Eksperten holder derfor fast i sine fysiske butikker og derudover har virksomheden udviklet varmepumper og pillefyr i en kategori af Private Labels.

”Dem har vi brug for at have et udstillingsvindue til. Så vi kan ikke undvære vores fysiske butikker. Vi har selvfølgelig også de mere anonyme og kønsløse produkter inden for vvs, en lille vinkeldims er jo altså en lille vinkeldims uanset hvor den kommer fra, og det er primært de ting, som vi har et prispres på”, siger Allan Elgaard.

Fokus på design eller teknik

Lige nu er eneste fordel ved at eje de to portaler Billig VVS og Lavpris VVS, at der er to platforme at samle kunderne op på.

Men direktør Peter Krøjgaard ser også masser af muligheder for at henvende sig til kunderne på nye måder og i andre prislejer i fremtiden.

”Den ene butik kunne henvende sig mere til den tekniske bruger og stærke gør-det-selv mand, og den anden kunne være mere designorienteret. Prismæssigt kunne man også tilbyde et lavere prisniveau på nogle armaturer af mindre kendte mærker, som er nye og spændende”, siger han.

Peter Krøjgaard har tidligere fortalt Licitationen, at Billig VVS gerne vil udvide med et setup med fysiske butikker - enten organisk eller ved at indgå nye samarbejder.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.221