23948sdkhjf

Gratis rødvin flytter el-kunderne

Hvorfor lokker el-installatør Jens Melgaard i Aalborg med rødvin, hvis man bestiller online?
Kunderne ringer, mens man sidder i bilen. Eller endnu værre - mens man drejer en skruetrækker. De vil gerne bestille en el-installatør, og bagefter skal kontoret oprette ny profil i kundedatabasen og indhente alle data.

Det slipper man for, hvis kunderne selv udfylder en formular online. Men hvordan vænner man kunderne til det?

For snart fem år siden fik Jens Melgaard den idé at love en gratis flaske rødvin til de kunder, som handler online, og det har givet pote. De fleste privatkunder, der skal bruge en hjemmeinstallation, bestiller nu online.

Og han bedyrer, at vinen ikke havner på kundens faktura i det skjulte.

- Den er på vores regning. Det er helt sikkert. Og det er en ganske god og fornuftig flaske rødvin. Vi sparer også nogle omkostninger, når kunden selv har udfyldt med de nødvendige oplysninger, siger Jens Melgaard.

Det er dog stadig de fleste af Jens Melgaards kunder, som ringer og indtelefonerer deres bestillinger, og sådan vil det nok altid være.

- Det er typisk erhvervskunder og offentlige institutioner som skoler eller børnehaver. Deres problemer er tit akutte, og de kan ikke vente i 48 timer. Disse kunder vil nok altid ringe.

Rødvinstilbuddet blev lanceret sammen med hjemmesiden, og siden er antallet af webbestillinger gået støt fremad. Han er overbevist om, at det har hjulpet - og dermed hjulpet arbejdsgangene.

- Det svinger meget fra uge til uge, og jeg vil tro, at det er 20 til 30 procent, som bestiller online, og det fungerer perfekt for os.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.11