23948sdkhjf

Få flere ordrer og skab bedre indtjening

Hvordan sikrer man sig , at flere ordrer ikke bare betyder mere arbejde, men også højere indtjening?
Efter mere end et halvt årti i krisens skygge ser der ud til at være lys for enden af tunnelen i byggeriet. Det øger fokus på, hvordan nye vaner og ny teknologi sikrer værdien af væksten i byggeriet.

Der bliver der sat spotlys på seminaret BYG 2015, den 22. oktober i Middelfart og den 28. oktober i Hillerød, slår dørene op for håndværkere fra hele landet.
Her vil en gruppe dygtige håndværksmestre sammen med EG Byggepanel forklare, hvordan man med en koncentreret indsats på udvalgte kerneområder kan sætte skub i forretningens vokseværk.

"Der er sket store ændringer i byggeriet de sidste 10 år. En ting er den økonomiske krise, men også måden, vi kontakter og bruger håndværkere på i det private, har ændret sig. Samtidig har den teknologiske udvikling skabt helt nye muligheder for planlægning af hverdagen, indkøb og tilbudsgivning," fortæller Jørn Jensen, udviklingschef i Dansk Byggeri og medlem af EG Byggepanel, der deltager på BYG 2015.

Fem fokuspunkter
På seminaret bliver der sat fokus på 5 kerneområder, som alle bidrager til en bedre bundlinje og en nemmere arbejdsdag. Bl.a. kan man med den rigtige planlægning få et bedre udgangspunkt for sin tilbudsgivning:

"Det er vigtigt, at man som virksomhedsejer ser mulighederne for at udvikle arbejdsgangene i forretningen. I dag kan du let registrere alle indkøb på det enkelte sagsnummer eller beregne tilbud digitalt ud fra omkostninger til materialer og timeforbrug. Det betyder, at du får et mere præcist overblik, så du ikke taber penge på dine projekter," forklarer Klaus Kvist Rasmussen, partner i Deloitte og medlem af EG Byggepanel.

På BYG 2015 vil nogle af de håndværksmestre, som har stor succes med at tænke i nye baner, give deres tips til, hvordan man skaber vækst i virksomheden. De fortæller, hvordan du rent praktisk kan gennemføre ændringer, så du står stærkere over for både kunder og samarbejdspartnere.

Ny måde at sælge på
En af de store ændringer, mange oplever, er, hvordan kunderne vælger deres håndværker. Hvor de fleste før i tiden fik anbefalinger fra familie og venner, benytter mange sig i dag af helt andre metoder til at finde det bedste tilbud.

"I dag bruger boligejerne sociale medier og sammenligningssider til både at se anmeldelser af virksomheden og at finde frem til den bedste pris. Derfor er det vigtigt, at man som virksomhedsejer tager udfordringen op og ændrer sin tilgang til, hvordan man sælger sin virksomhed og sine produkter til kunderne," siger Jesper Dalhus, erhvervscoach i Jemac Kommunikation og medlem af EG Byggepanel.

Du kan læse mere om BYG 2015 og tilmelde dig gratis på eg.dk/byg2015
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.141