23948sdkhjf

Anita skubber mester på vej

Anita Hummelshøj Mikkelsen giver mester mulighed for at tænke i helheder
Siden starten af 2009 har Anita Hummelshøj Mikkelsen hjulpet især mestre i mindre håndværksfirmaer med at sætte fokus på bl.a. ledelse og virksomhedsudvikling. Som årene er gået har Anita spottet nogle behov hos mestrene, som de kun delvist kan få dækket i det nuværende kursusudbud, netværksmøder m.v.

Derfor satte Anita sig for at samle den viden hun har samlet gennem årene og sammensætte en ny mulighed for håndværksmestre i det hun kalder Mesterværket, skriver Mester Tidende..

”Mesterværket er en blanding af netværk, uddannelse og oplevelser. Sammensat så mesters tid benyttes kvalitativt og effektivt. Mesterværket er helhedsorienteret og bygger på værdierne tillid, fællesskab og udvikling, forklarer Anita Hummelshøj Mikkelsen, som allerede har haft de første mestre ”mellem hænderne” i Mesterværket.

Få tid til MUS-samtalerne
”Formålet med Mesterværket mission er at bringe en større helhedstænkning ind i håndværkerbranchen. At højne niveauet for virksomhedsdrift. Mester skal således selv opleve, hvordan han udvikler sin virksomhed gennem større fokus på sig selv og fokus på sit lederskab”, forklarer Anita Hummelhøjs Mikkelsen.

Peder Skipper, ejer af Odder Tømrer & Snedkerforretning ApS, har haft nærkontakt med Anita – og med godt resultat:

”Jeg brugte mange undskyldninger for at udsætte MUS-samtalerne. Der er jo altid så meget andet man skal tage sig af”, forklarer Peder Skipper der kom i kontakt med Anita via en fælles bekendt.
”Med Anita var der ikke flere undskyldninger. Det løste udfordringen med at finde tid til rent faktisk at få holdt MUS-samtalerne. For mig er medarbejderne den vigtigste ressource, så selv om det var lidt dyrt, så var det bestemt valuta for pengene”, siger Peder Skipper.

Inden samtalerne var Anita forbi i virksomheden for at møde medarbejderne og fortælle om forløbet og at det var hende, som skulle holde MUS-samtalerne med dem.
”Bagefter havde hun og jeg en opsamling på de vigtigste tendenser, så jeg fik et meget koordineret og sammenhængende billede af mine 13 medarbejdere”, siger Peder Skipper.

Kompetent modspil
Også i blikkenslagerfirmaet Steffen Petersen ApS har Anita gjort en forskel.
”Jeg havde gået og tænkt, hvad jeg ville gøre andeledes, når jeg startede for mig selv. Jeg ville gerne have en rød tråd. Men hvordan kommer man lige i gang med det?

Jeg kom i kontakt med Anita og hun giver mig et godt modspil og taler mig ikke bare efter munden. Hun holder ved og har været med til at rykke mine grænser. Det er vigtigt for min ledelsesprofil”, forklarer Steffen Petersen.

”Nu har vi bl.a. fælles værdier i virksomheden, som alle nyder godt af. Det reflekteres også ude hos kunden. Vi bliver husket for den gode opførsel og har lært, hvordan vi håndterer svære situationer hos kunderne”, siger Steffen Petersen.

Artiklen er en del af temaet MesterTips.

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094