23948sdkhjf

Festool deler viden med kunderne

Selv om man har nogle af verdens bedste maskiner på programmet, så sælger de ikke sig selv
De fleste forbinder Festool-navnet med kvalitet og gennemtænkte systemløsninger. Og det er da også overordnet set udgangspunktet for vores markedsføring”, forklarer marketingkoordinator Rikke Geert, Festool.
Hun understreger, at Festool bevidst har fravalgt at markedsføre sig med f.eks. halvnøgne piger og aggressive reklamekampagner.

"Det er ikke fordi vi er sarte. Men vi tror mere på at dele konkret viden med vores kunder om vores værktøj og vores systemer”, forklarer Rikke Geert. Hun lægger således vægt på at præsentere værktøjet og systemløsningerne så tæt på det miljø og den dagligdag som håndværkerne kender.

Konkrete eksempler
”Når man deler viden, så handler det også om at skabe ”øjenåbnere” og inspiration.

Det gælder f.eks. i forhold til støv. Vi vil gerne være med til at rykke bevidstheden om, at støv er farligt og at der findes systemer, som gør, at håndværkerne beskyttes bedre mod støv.
Man kan selvfølgelig vælge at lave en skrækkampagne med billeder af dødsyge håndværker og beskidte lunger og på den måde sætte fokus på problematikken. Vi tror dog mere på, at vi med information og konkrete eksempler kan vise håndværkerne, at det faktisk ikke er så svært – eller dyrt – at beskytte sig ordentligt med de skadelige virkninger fra støv. Hvad enten det så er støv fra kalk og mørtel eller fra træ o.a.”, fremhæver Rikke Geert.

En del af pakken
Også når det gælder om at få kunderne til at registrere deres værktøj og dermed opnå adgang til en lang række garanti- og serviceydelser vender Rikke Geert tingene lidt på hovedet.

”Jeg forsøger naturligvis at sætte mig i kundernes sted og forstå, hvorfor de ikke kaster sig over tilbuddet om registrering og Service all-inclusive. Vi har gjort det rigtig nemt at registrere værktøjet. Og det er flere da også begyndt på.
Udfordringen er sådan set at få kunderne til at huske, hvad ordningen dækker, når de får brug for den. F.eks. at den også indeholder en tyveriforsikring og fri reparationsservice i 3 år inklusive sliddele.
Den udfordring tager vi naturligvis op.

Udover at forbinde Festool med kvalitet og gennemtænkte systemløsninger vil vi også gerne have, at håndværkerne fremover også bl.a. tænker gode arbejdsmiljøforhold og gode garanti- og serviceydelse, når de vælger Festool”, siger Rikke Geert.

Artiklen er en del af temaet Værktøjstest.

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078