23948sdkhjf

Lad andre flytte for dig - det gavner bundlinjen

Specialfirma i flyttebranchen oplever stigende efterspørgsel på totalløsninger, når virksomheder flytter adresse
Stadig flere virksomheder får i takt med den generelle vækst i samfundet og bedre erhvervsvilkår behov for enten at udvide det eksisterende domicil eller flytte i større lokaler i andre bygninger.

En undersøgelse, som analysehuset Norstat har foretaget for Oline.dk, viser således, at hele 19 procent af landets virksomheder har flytteplaner. Det svarer til, at næsten 40.000 firmaer leder efter en ny adresse. Og langt de fleste flytter, fordi de ønsker mere plads.

”Vi kan helt klart mærke, at der er flere firmaer som har flytteplaner”, siger adm. direktør Lars Nelmark fra Moveforce i København.

Firmaet, der arbejder over hele landet, har specialiseret sig i at planlægge og eksekvere erhvervsflytninger, så alle flytningens faser foregår i en optimeret proces. Fra planlægning af fasen til drifts- og vedligeholdelsesopgaver efter flytningen.

”Det betyder, at vi kan garantere virksomheden et roligt og effektiv flytteforløb uden at fokus flyttes fra kerneforretningen og uden unødigt driftstab. Populært sagt kan medarbejderne gå hjem som planlagt om fredagen og holde weekend og møde op på en velfungerende arbejdsplads om mandagen, blot på en anden adresse”, forklarer Lars Nelmark og tilføjer, at det også gælder virksomheder med flere end 1.000 medarbejdere.

Hen over weekenden

Det er ofte forbundet med store omkostninger at flytte. Nogle virksomheder vælger at lade medarbejderne pakke flyttegodset, andre vælger at hyre et flyttefirma og atter andre vælger ud over flytningen også at stå for blandt andet at styre indretningen af de nye lokaler, lige fra indkøb af nye møbler til IT-installationer.

”Min erfaring er, at det næsten altid vil kunne betale sig at hyre professionelle til at stå for planlægningen af flytteopgaverne ud fra devisen om, at man skal gøre det man er bedst til. Man skal ikke taste ret meget på regnemaskinen, før man finder ud af, at det er dyrt selv at bruge mange mandetimer på at flytte. Alene planlægningen af en flytning og den logistiske udfordring kan løbe op i mange timer.

Her har vi et stort forspring. Vi har gjort det mange gange før og benytter effektive, gennemprøvede analyse- og planlægningsværktøjer, som giver os mulighed for at gennemføre endda meget store operationer over en weekend”, fortæller Lars Nelmark.

”Det, der adskiller Moveforce fra et ”almindeligt” flyttefirma, er netop, at vi tilbyder totalløsninger, og at løsningerne bliver til i tæt samarbejde med kunderne. Vi arbejder i høj grad som sparringspartner og kan for eksempel også rådgive kunderne om, hvorvidt det kan betale sig at tage de gamle møbler med til det nye sted, eller om man måske skal få en pris på nye møbler og sælge de gamle. Målet er at benchmarke alle ydelser i en flytteproces, så vi altid kan tilbyde kunden en optimal løsning – hvad enten det gælder møbler, folie til vinduerne, installationer eller kantinedrift eller andet”, fortæller Lars Nelmark.

Uvildig rådgiver

Moveforce arbejder tæt sammen med et stort netværk af virksomheder med forskellige kompetencer – lige fra indretningsarkitekter til håndværkere og leverandører af stort set alle former for ydelser, som man kan anbefale kunden at bruge.

Men da Moveforce lægger vægt på at være uvildig rådgiver både i forhold til de virksomheder, der hyres ind til flytteopgaven og kunden, så er det kunden, der entrerer med de enkelte leverandører.

Læs også: " En flytning kan også styrke firmakulturen ".

Beregn din besparelse
På moveforce.dk (under fanen Din Værdi) kan virksomheder med flytteplaner selv beregne størrelsen af det omsætningstab, man undgår ved at optimere flytteprocessen og hurtigt være på plads.
Udgangspunktet for enhver flytning er, at det ikke tager for lang tid og at det ikke eller kun i meget lille grad påvirker virksomhedens drift og omsætning.
Kommenter artiklen (1)
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.095