23948sdkhjf

Mestre chatter om natten

Mange selvstændige bruger dagtimerne på deres kunder og ordner andre praktiske ting som f.eks. forsikring, når andre holder fri
Forsikringsselskabet Codan følger nu en trend blandt mestre og andre selvstændige, som i stigende grad ordner f.eks. forsikringssager i aften- og nattetimerne.

Selvom Codan faktisk sidder på 20 pct. af erhvervskundemarkedet, så er selskabet underrepræsenteret blandt de mindre erhvervskunder. Derfor har direktør Monica Diaz, der er ansvarlig for de mindre erhvervskunder, søgt nye veje for at styrke dialogen med de selvstændige og andre mindre typisk ejerledede virksomheder.

Det sker gennem en chat-løsning som er åben hele døgnet og hvor mestre og andre selvstændige kan chatte med kompetente forsikringsfolk.

Codan har flere års erfaring med chat inden for almindelig kontortid, men det har alligevel været en overraskelse, at hele 30 procent af alle chathenvendelser sker efter 16.00 og før 8.00. De fleste henvendelser finder sted mellem 16.00 og 22.00 og igen fra meget tidlig morgen og til kl. 8.00.

Og er er tilsyneladende god brug for at øge mestrenes muligheder for at komme i kontakt med forsikringsselskabet.

”Vi ved, at 35 pct. af de mindre, men aktive virksomheder er uforsikrede på trods af, at flere af dem har medarbejdere og skal være forsikrede. Selv virksomheder uden et egentligt lovkrav om forsikring, dvs. enkeltmandsvirksomheder uden ansatte, har stor glæde af en forsikring, der f.eks. dækker aktiver som maskiner, værktøj, computere og andet ved tyveri, brand o.l., siger Monica Diaz.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.079