23948sdkhjf

Ny trend: Mestre viser faste priser på nettet

Flere mestre vælger at lægge faste priser på forskellige opgaver på nettet. Men er det nu klogt?
Stadig flere mestre spiller nu med ”åbne kort” og lægger faste priser på forskellige opgaver – f.eks. udskiftning af et toilet eller et vindue – på deres hjemmeside. Det betyder, at kunderne med det samme kan se, hvad det koste at få en håndværker til at klare en given opgave.

Men er det nu klogt? Er denne offentliggørelse af priserne ikke bare endnu en anledning til at konkurrere udelukkende på prisen? For hvis kunden kan få løst en given opgave for 1.200 kr. hos den ene mester, men kan nøjes med at betale 1.150 kr. hos en anden, ja, så vælger de fleste kunder jo den mester med den lave pris.

Så på den led er det ikke klogt at offentliggøre faste priser, når der slet ikke tales om kvalitet eller hvis præmisserne for at benytter sig af prisen måske slet ikke er til stede.

Når denne trend alligevel er værd at bide mærke i, så skyldes det, at de mestre som ikke er bange for at vise faste prise jo et eller andet sted har formået at skabe overblik over, hvad det skal koste at løse en given opgave. Det overblik og de vigtige referencepriser kan være med til at effektivisere mesters virksomhed på flere centrale punkter.

Og i den kontekst er det måske slet ikke så tosset endda at arbejde med faste priser.

Artiklen er en del af temaet MESTER HAK&HUG.

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078