23948sdkhjf

God dialog skaber merværdi

Tilgængelighed, lokal forankring og dialog er vigtige elementer i Brødrene Dahls kundeservice
Når man hos Brødrene Dahl fokuserer på dialog med kunderne, så handler det om dialog i ordets egentlig forstand – altså, at man både lytter til og taler med hinanden.

- Den gode dialog betyder, at vi lærer noget af og om hinanden. Det handler jo i grunden om vidensdeling. Når vi ved mere om hinanden og de opgaver kunden skal løse, så kan vi også optimere vores rådgivning om produkter og metoder og være med til at effektiviserer kundens forretning, forklarer salgsdirektør Flemming Nielsen fra VVS-grossistens division for Infrastruktur & Vandforsyning.

Han lægger ikke skjul på, at ønsket om dialog med kunderne både kræver tilstedeværelse og tilgængelighed.
- Og det gælder massiv tilgængelighed både rent fysisk og digitalt, understreger Flemming Nielsen.

Optimering og effektivisering
Brødrene Dahl har 52 afdelinger rundt om i landet og har samtidig en effektiv e-handelsløsning, som for nylig har modtaget to nye e-handelspriser bl.a. for indsamling af data fra de digitale platforme til brug for optimering af kundeoplevelsen og effektivisering af kundens forretningsmuligheder.

- Den lokale tilgængelighed og de brugervenlige e-handelsløsninger er udgangspunktet for den dialog med kunderne, som både handler om vidensformidling og vidensdeling.
Selvom der i et hårdt presset marked er ekstrem fokus på prisen, så er der en lang række andre vigtige faktorer som er afgørende, når kunderne skal optimere både selve indkøbsprocessen og produktvalget, forklarer Flemming Nielsen.

Han peger bl.a. på dokumentation, kvalitetssikring, tilbudsgivning, vejledning om love og regler, systemløsninger, logistik og alt det andet, som entreprenøren/kloakmesteren ikke får med i handlen, hvis han kun går efter prisen og bare vælger en tilfældig webshop på nettet.

- Vi bærer så at sige værdi med ind i handlen, så kunden er på sikker grund og ved, at han har optimeret sine indkøb i forhold til den opgave han skal løse. Vi har en lang række specialister i vores afdelinger, som kan rådgive og vejlede kunderne. Den lokale forankring med butikker landet over øger tilgængeligheden og er med til at skabe den tillid og respekt som er nødvendig i et godt forhold mellem leverandør og kunder, siger Flemming Nielsen, og tilføjer, at det hele bindes sammen af en effektiv logistik-løsning.

Mange opgaver forude
Brødrene Dahl deltog på Rørcenterdagene på Teknologisk Institut i Taastrup i midten af juni måned. Rørcenterdagen er vand- og afløbsbranchens faglige mødested og også her fokuserede Brødrene Dahl på dialog, lokal tilstedeværelse, tilgængelighed og rådgivning.

- Vi havde et par forrygende dage på udstillingen i Taastrup med fokus på drikkevand og spildevand.
Aktiviteterne på klimatilpasningsområdet er stærkt stigende og der ligger mange opgave forude. Det gælder f.eks. LAR-løsninger, skybrudssikring af bygninger, rensning af regnvand og alle de andre nødvendige tiltag i kølvandet på klimaforandringerne.
Det stiller naturligvis krav til entreprenøren/kloakmesteren og alle de andre som skal løse opgaverne. Og det stiller også krav til os som leverandører. Derfor er dialogen vigtig, understreger Flemming Nielsen.


Om Brødrene Dahl
Brødrene Dahl er Danmarks største VVS-grossist. Virksomheden er specialiseret i produkter og rådgivning inden for VVS, vand & afløb, værktøj, rør & ventiler og klimaløsninger. Brødrene Dahl er kompetenceleverandør og har 52 butikker spredt over hele landet samt to klimacentre i Næstved og Horsens, hvor VVS-installatørerne uddanner sig i de nyeste klimateknologier. Brødrene Dahl indgår sammen med byggemarkedskæden Optimera, rørvirksomheden Heradan og ventilationsproducenten Øland i Saint-Gobain koncernen, der er en af Europas største industrikoncerner inden for produktion og distribution af byggematerialer, glas og andre specialprodukter.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094