23948sdkhjf

Grundfos gør det nemt for bornholmsk specialist

Bornholms Elektromotor servicerer hele Bornholm. Men virksomheden opererer også uden for Danmarks grænser og har kunder i Litauen, Polen og Rusland.
Med Extranettet kan Grundfos-kunder bestille pumper og reservedele, uanset hvor de befinder sig, døgnet rundt, 365 dage om året

Bornholms Elektromotor er en af de kunder, der benytter sig af muligheden for at afgive ordrer, når det er praktisk for virksomhedens medarbejdere. Virksomheden, der har til huse på Solskinsøen, leverer bl.a. pumper til kommunale forbrændingsanlæg og vandbehandlingsanlæg samt spildevandspumper til industrien.

Bornholms Elektromotor sætter en ære i at kunne servicere deres kunder døgnet rundt, og det er derfor vigtigt, at de altid har de rigtige pumper og reservedele til rådighed.

Derfor har virksomheden også et stort lager selv. Men der er alligevel behov for at bestille pumper og reservedele hver dag. Det er hovedsageligt direktør for Bornholms Elektromotor, Martin Randrup, der står for bestillingen.

- Extranettet har været nemt at komme i gang med, og vi bruger det hver dag. Af og til ringer jeg også og får en god dialog med Grundfos om produkterne og om, hvilke numre jeg skal bestille. Men jeg bestiller produkterne via Extranettet. Før jeg begyndte at bruge Extranettet, ringede jeg meget mere, siger Martin Randrup.

Når Martin Randrup bestiller via Grundfos Extranet, får han med det samme oplyst, om produktet er tilgængeligt, og hvad leveringstiden er. Og når han har afgivet ordren, kan han følge status på leveringen.

Bestil ude, og få leveret hjemme

Bornholms Elektromotor servicerer hele Bornholm. Men virksomheden opererer også uden for Danmarks grænser og har kunder i Litauen, Polen og Rusland. I disse lande er det specielt rentvandsprojekter, som Bornholms Elektromotor leverer løsninger til. Med kunder i Østeuropa tilbringer Martin Randrup en del tid i udlandet. Det betyder, at han har stor fordel af at kunne bestille pumper og reservedele 24 timer i døgnet alle ugens 7 dage.

- Jeg bruger ofte Extranettet, når jeg er i udlandet. Uanset hvor jeg er i verden, kan jeg bestille produkter til levering hjemme på Bornholm. Det er perfekt, siger Martin Randrup.

Direktøren bestiller pumpedele fra Grundfos Danmark, som derefter leverer delene til Bornholm. Derfra får Bornholms Elektromotor assistance fra en speditør, der får delene fragtet ud i verden.

- Leveringstiden i de lande er så lang, at det bedre kan betale sig for os at bestille fra Grundfos i Danmark, siger Martin Randrup og tilføjer:

- Jeg har også bestilt dele via Extranettet til en bornholmsk virksomhed, som derefter fik delene fløjet til USA. Martin Randrup er i det hele taget meget tilfreds med virksomhedens samarbejde med Grundfos. Grundfos er en god servicepartner med et bredt produktprogram, fortæller han.

Stor brugertilfredshed

Det er logistikassistenterne Kirsten Dohn og Jeanette Flaaris fra Grundfos’ logistikafdeling, der står for Extranettet og ordrebehandlingen. Og i logistikafdelingen er de glade for kundernes positive oplevelse af Grundfos Extranet.

- Extranettet har nu været tilgængeligt i Danmark i en del år, og det har været en stor succes. Vi hører fra kunderne, at de sætter stor pris på at kunne bestille på lige netop de tidspunkter, der passer dem. Og det er ofte uden for almindelig arbejdstid. Samtidig betyder det meget for kunderne, at de har mulighed for at bestille produkter fra hele Grundfos’ produktkatalog via Extranettet, siger Kirsten Dohn.

- Vi hører fra kunderne, at de synes, Extranettet er let at komme i gang med og nemt at bruge. Og vi er altid klar med personlig rådgivning, så kunderne får en god introduktion til, hvordan de får mest muligt ud af systemet, fremhæver Kirsten Dohn.

tøtte
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.172