23948sdkhjf

Farvel til krøllede timesedler med ny app

En ny dansk app kan gøre det nemmere for håndværks-, salgs- og servicevirksomheder at holde styr på medarbejdernes tid og kørte kilometer. Det gør det nemt for mester at udtrække en lille rapport, som siden kan danne grundlag for slutfaktureringen
MinTimeseddel.dk, der er drevet af tre unge herboende iværksættere fra Indien, Bulgarien og Litauen, har netop lanceret en ny app og en tilhørende web-løsning, der gør op med et dagligt irritationsmoment, når medarbejderne i en virksomhed skal registrere tid og kørte kilometre.

Alt for ofte havner den slags informationer nemlig på krøllede timesedler i bunden af bilen, og det gør det svært for virksomheden at fakturere kunderne korrekt. Samtidig kan det være en stor udfordring for arbejdsgiverne at holde styr på udbetalingen af kilometergodtgørelse til medarbejderne, når måneden er omme.

GPS-styret udregning

MinTimeseddel er GPS-styret, og derfor kan eksempelvis en rengøringsassistent eller en tømrer nøjes med at klikke på en allerede angivet adresse, hvorefter app’en selv udregner antallet af kørte kilometre på den givne opgave. Dernæst skal medarbejderen blot indtaste det antal timer, der er brugt på opgaven.

Det gør det nemt for arbejdsgiveren at udtrække en lille rapport, som siden kan danne grundlag for slutfaktureringen. Desuden kan arbejdsgiveren "skubbe" nye opgaver ud på medarbejderens mobil eller tablet i takt med, at ordrerne tikker ind, og på den måde udgør MinTimeseddel et brugervenligt og effektivt system til allokering af nye opgaver til medarbejderne.

For arbejdsgiveren giver MinTimeseddel således også et præcist overblik over den enkelte medarbejders opgavebelastning.

Præcis dokumentation

- Jeg driver et anlægsgartnerfirma, og her ved jeg, hvor stort et problem det er at holde styr på medarbejderes tid, arbejdsload og kørte kilometre. Det er et dagligt problem, når vi skal fakturere kunderne. Derfor bruger vi MinTimeseddel-app’en, der holder styr på det hele, og erfaringen fra mit firma er, at vi nu har et meget bedre overblik over, hvad vi fakturerer og betaler i løn.

Det giver os en bedre faktureringsgrad og over for kunderne en præcis dokumentation for vores tidforbrug og kørsel, siger Jacob Madsen, indehaver af Nordjysk Anlæg.

Allerede inden den officielle lancering af MinTimeseddel er der 85 brugere fordelt på 40 virksomheder, der har valgt at teste løsningen. Alle virksomheder kan prøve app’en gratis i en måned ved at gå ind på www.mintimeseddel.dk, og løsningen er integreret med lønsystemerne fra Danløn og andre lønsystemer, hvilket gør det nemt at anvende den i forbindelse med beregning af løn til medarbejderne.

tøtte
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.125