23948sdkhjf

Kontante fordele ved at bruge sociale medier

LinkedIn er også en måde at gøre sig bemærket på - og det kan skabe bedre bundlinje i virksomheden
LinkedIn giver kontante fordele på bundlinjen!

Dét mener Simon Elkjær fra Aros Maler Entreprise ApS i Skødstrup ved Aarhus i hvert fald. Malervirksomheden har i den grad formået at tage de sociale medier i brug og udnytte de mange muligheder derved. Et blik på Aros Maler Entreprises LinkedIn-side viser også en løbende aktivitet, som bliver delt, liked og kommenteret af mange indenfor samme branche eller lignende netværk.

- Vi bruger LinkedIn til at flage de mange projekter og opgaver, vi har fuldført, og på den måde viser vi, hvad vi kan og spreder "den gode historie" til andre i vores netværk. Vi sørger for at holde siden opdateret med referencehistorier og linker til vores hjemmeside, siger Simon Elkjær til Mester Tidende.

Aros Male Entreprise har stadig svært ved præcis at vurdere, hvor stor effekt LinkedIn har givet i antallet af kunder og opgaver, men Simon Elkjær er ikke i tvivl om, at de bidrager positivt.

- Jeg har haft flere "aha-oplevelser", f.eks. hvor vi førhen fik mest arbejde i Århusområdet, men da vores samarbejdspartnere så en referencehistorie fra Kolding, blev de klar over, at vi også var fleksible i forhold til geografi, så det har konkret givet mere arbejde, siger Simon Elkjær.

Små og store historier

- Vi ser, at flere og flere virksomheder er aktive på LinkedIn og bruger det aktivt, både hvad angår rekruttering af nye medarbejdere, men i højere grad er det også blevet en vej til at skaffe nye kunder, udvide netværket og bygge sit brand op, hvilket kan lede til fremtidige opgaver. I et presset marked gælder det om at gribe alle muligheder for at gøre sig positivt bemærket, fortæller udviklingschef i Dansk Byggeri, Jørn Jensen.

Simon Elkjær har fundet flere og flere funktioner og muligheder i LinkedIn:

- F.eks. bruger vi også LinkedIn til at understrege, at vi giver tilbage til lokalsamfundet og støtter vores lokale håndboldhold. Små og store historier kommer på LinkedIn. Vi prøver at give vores virksomhed et ansigt udadtil

Interaktive medier

Udviklingschef Jørn Jensen forklarer, at LinkedIn er endnu en måde at gøre sig bemærket og flage de positive testimonials og gode historier, som virksomhederne ligger inde med.

- Det er godt til at opbygge brandværdi og omdømme, især fordi mediet jo ikke kun fortæller én side af historien, men er interaktivt og bygget op på tovejskommunikation, som tillader, at modtagerne kommenterer og deler. Man skal naturligvis bare være opmærksom på, at der også kan forekomme negative bivirkninger.

Det er altid godt at have planlagt en strategi for, hvordan man vil håndtere negativ omtale eller kritiske kommentarer, da det jo også er en del af de virtuelle spilleregler, siger han.

9 ud af 10 på nettet

Ifølge Dansk Byggeris analyse er mere end 9 ud af 10 håndværksvirksomheder på nettet og har egen hjemmeside.

Og hvis man spørger Dansk Byggeri udviklingschef, Jørn Jensen, så vil vi inden for få år se lignende tal indenfor statistikken af håndværksvirksomheder som aktive LinkedIn-brugere.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078