23948sdkhjf
Del siden
Annonce

Nyt digitalt format fra Carl Ras sætter fokus på aktuelle historier i branchen

Carl Ras’ faste kundemagasin bliver fremover erstattet med det nye digitale format Specialisten, der skal slå et slag for de gode og aktuelle historier om alt det, der rør sig for håndværkere i branchen.

Værktøjsleverandøren Carl Ras har i mere end 10 år haft succes med Carl Ras magasinet, der et par gange om året er udkommet i trykt format i alle butikker, til håndværkskunder og i digitalt format på carl-ras.dk. Men når det fremover erstattes med Specialisten, kan håndværkere se frem til at læse aktuelle historier fra branchen hver eneste måned, der udelukkende markedsføres på digitale kanaler:

”Vi har utallige gode kundecases og historier inden for produkt- og leverandørevents, nye CSR-initiativer, grøn omstilling og diversitet i branchen og ikke mindst inspiration til byggeriet, som vi ønsker at dele med vores kunder. Men med det trykte magasin kunne det tage op til 5 måneder at bringer artiklerne, så indholdet indimellem ikke længere var aktuelt,” siger Jesper Klæbel, der tiltrådte som ny marketingchef i Carl Ras i september.

Specialisten udkommer som fast format hver måned på flere af Carl Ras’ digitale kanaler; herunder i sin egen blok på carl-ras.dk, i et nyhedsbrev og på alle sociale medieplatforme.

”Nu hvor, det ikke skal trykkes, har vi mulighed for at skabe en markant højere frekvens af udgivelserne. Fast frekvens er også afgørende for genkendelighed fra vores læsere,” tilføjer han.

Når ud til flere håndværkere digitalt

Selvom Carl Ras magasinet også var tilgængeligt digitalt, giver Specialisten, som udelukkende digitalt format, ifølge Jesper Klæbel mulighed for at nå ud til flere interessenter:

”Det er vigtigt for os at følge med på den digitale bølge, der viser, at flere og flere læser nyheder på websites og sociale medier og fravælger de trykte formater. Vi oplever også en positiv stigning i antallet af kunder, der aktivt tilmelder sig vores faste nyhedsbrev,” siger han og understreger, at historien nu definerer formatet og ikke begrænsninger som sideantal:

”Den højere frekvens hver måned gør, at vi i længden når en markant bredere rækkevidde, hvilket har været udfordrende for os at måle på i det trykte magasin format. Vi kan samtidig fokusere mere på video og andre kreative formater, der imødekommer håndværkernes digitale behov.”

Jesper Klæbel understreger videre, at kommunikationen med fordel også følger Carl Ras’ grønne ambitioner:

”Vi sparer en masse ressourcer til produktion og distribution af det trykte magasin, og produktionsprocessen er kortere, hvilket også har haft betydning for vores transformation til det digitale format.”

Vil være et talerør for branchen

Carl Ras har i mere end 90 år været specialisten inden for salg og professionel rådgivning i værktøj og beslag.

”Vi elsker at nørde og dele ud af vores viden, og vi arbejder hver dag for, at håndværkerne kommer godt fra start. Det skal historierne naturligvis favne og afspejle i vores nye online format Specialisten, der tager alt det gode med fra det gamle Carl Ras magasin,” forklarer Jesper Klæbel om navnevalget.

Specialisten er ifølge Jesper Klæbel dog ikke kun et skift i format, men en dedikation til at være et talerør for branchen, hvorigennem Carl Ras kan dele værdifulde historier. Han understreger derfor, at fokus i højere grad vil være på at dele viden og inspiration frem for at sælge produkter:

”Vi får så meget viden fra vores interessenter, at vi gerne vil dele ud af så meget som overhovedet muligt. Derfor ønsker vi nu at levere mere værdi gennem relevante og aktuelle historier for branchen i mange forskellige aspekter. En lille tømrersvend kan måske lære af en større virksomhed, ligesom en låsesmed måske kan få inspiration fra en tømrermesters historie.”

Han påpeger videre, at et panel af professionelle kollegaer fra forskellige afdelinger løbende vil vurdere indholdet for at sikre den højeste kvalitet:

”Vi vil gøre os umage for at finde og fortælle aktuelle historier, der hænger sammen med branchen og er interessant og værdifuldt for vores læsere, der er mere end velkomne til at komme med feedback og løbende input,” siger han og tilføjer:

”Vi glæder os til få alle de gode historier ud til branchen og håber, at vores kunder tager godt imod det nye format.”

Autodidakt tømrer med solid marketing erfaring

Jesper Klæbel har knap 30 års erfaring inden for marketing i reklamebranchen og var i 2010 med til at opstarte Carl Ras magasinet.

”Jeg var så heldig at få Carl Ras som kunde på det reklamebureau, som sidenhen kreerede brandet, som Carl Ras er i dag. Jeg har også haft Carl Ras som kunde i 4 år og har sidenhen i perioder været leverandør for virksomheden,” fortæller Jesper Klæbel om sit kendskab til Carl Ras og samarbejdet gennem årene.

Jesper Klæbel er samtidig autodidakt tømrer og har derigennem en stor passion for indretning og håndværk:

”Jeg er kæmpe værktøjsnørd og glæder mig til at fortsætte det gode arbejde i Carl Ras og samtidig arbejde på at optimere kundeoplevelsen – i respekt for kundernes tid med et ude-fra ind perspektiv. Min ambition med Specialisten er at blive et talerør for branchen, hvorigennem vi faciliterer de gode historier til håndværkerne,” udtaler han.

Carl Ras A/S
Mileparken 31
2730 Herlev
Herlev Kommune
Danmark
CVR nummer: DK70587114
P nummer: 1003175074

Kontaktperson

Carl Ras' Kundeservice
Kommunikationsansvarlig
+45 44 85 55 11 firmapost@carl-ras.dk

Send til en kollega

0.125