23948sdkhjf

Værktøjsproducent: Går gerne i dialog med influencere

Milwaukee holder fast i de fysiske møder med forhandlerne – men tager også dedikerede værktøjsgrupper på de sociale medier seriøst

Selvom mulighederne for at bruge velfungerende, digitale platforme til møder og produktdemonstrationer er steget voldsomt i kølvandet på COVID-årene, så er face-to-face møder, konferencer og messer ikke gået helt i glemmebogen.

Hos Milwaukee, som er blandt verdens største producenter af værktøj til bl.a. byggebranchen, holder man således fast i den årlige, internationale nyhedskonference – og det er der flere årsager til:

- På konferencen har vi mulighed for at præsentere vores gæster for hele produktprogrammet og fortælle om de over 800 nye produkter der lanceres i 2024. Samtidig er det en oplagt mulighed for at udbygge netværket og skabe dybere faglige og menneskelige relationer, mellem Milwaukee medarbejderne, forhandlerne og brugerne, forklarer Thomas Møller, som er Milwaukee’s nordiske chef for marketing og kommunikation.

- Vi tror på, at personlige relationer og face-to-face begivenheder er med til at skabe tryghed og tillid både på det menneskelige plan og til produkterne, siger Thomas Møller, og tilføjer, at omdrejningspunktet på konferencen bl.a. er at demonstrere produkterne, så deltagerne får øget indsigt i anvendelsesmulighederne og dermed også kan rådgive slutbrugerne, altså håndværkerne o.a., endnu bedre ude i byggecentrene, trælasterne og hos grossisterne.

Thomas Møller er ikke tvivl om, at den årlige forhandlerkonference fortsat har stor betydning.

- Man skal for eksempel ikke underkende, at konferencen, som i år er blevet holdt for 12. gang, er gået hen og blevet en tradition. I år, hvor konferencen blev holdt i Stockholm, har vi op imod 4.200 besøgende, heraf over 900 fra de nordiske lande, oplyser Thomas Møller.

Dedikeret forhold til værktøj

Selvom forhandlerne er den primære målgruppe for Milwaukee på konferencen, så er der en anden målgruppe, som værktøjsproducenten også forsøger at favne – håndværkerne via influencere på de sociale medier.

- Vi har haft 19 nordiske influencere med på eventen i Stockholm for at give dem et indtryk af, hvad det handler om og for, at de har kunnet se og prøve de mange maskiner og få en snak med vores værktøjsspecialister, siger digital marketingchef hos Milwaukee Tool Nordic, Daniel Lawaetz.

- Influencerne er meget dedikerede og i den her kontekst, så har de fleste et helt unikt forhold til værktøj, som de deler med deres følgere på de sociale medier. I forhold til traditionel markedsføring har influencere en spændende rolle i markedet, da de kan give håndværkerne en personlig og praktisk indsigt i vores produkter - som man ikke ville kunne opnå med traditionelle reklamer. Man kan sige, at det er det næstbedste efter at have værktøjet i hånden selv. Derfor tager vi influencerne seriøst og følger både med i, hvad der sker på deres sociale profiler og i Facebook-grupperne, siger Daniel Lawaetz.

Influencer: Kan ikke lade være

Der er flere store grupper på Facebook med Milwaukee-produkter som omdrejningspunkt. Det gælder både rent danske og internationale grupper. I nogle af grupperne handler medlemmerne med brugte Milwaukee-produkter, hvor andre grupper er rene forums med bruger-til-bruger rådgivning. Den største danske Milwaukee-gruppe på Facebook har næsten 10.000 medlemmer.

Et af disse medlemmer fungerer også som influencer og var således inviteret med til det store Milwaukee event i Stockholm:

- Mine følgere på YouTube-kabalen built by Buchholdt  og Instagram er enormt dedikerede, understreger Mark Buchholdt Jensen, som har bygget følgerskaren op siden 2021. Hans trofaste skare af følgere tæller 1.700-1.800 på hvert af de nævnte sociale medier.

Værktøjsinteressen har han haft fra barnsben.
- Jeg er født og opvokset i Nordjylland, hvor man ikke er så vild med at betale for at få ting lavet. Derfor gør man det selv. Og det kræver værktøj, fortæller han med et smil.

- Jeg håndterer mange opgaver lige fra at reparere biler og banke rust til at sætte hegn op og andre opgaver, som jeg bliver hyret til gennem mit firma by Buchholdt. Og det kræver værktøj af forskellig slags at løse mange forskellige opgaver. Derfor blev jeg ret hurtigt glad for det store produktprogram hos Milwaukee, som efterhånden dækker alle brancher, siger Mark Buchholdt Jensen.

Kanalerne på de sociale medier fylder han med nyheder udelukkende fra Milwaukee. Og han vil helst være først. Ellers skuffer han sine følgere.

- Jeg låner simpelthen maskinerne af Milwaukee og afprøver dem og taler om dem for rullende kamera på mine kanaler på YouTube og Instagram. Så leverer jeg værktøjet tilbage og er klar til den næste sending. Jeg glæder mig allerede, siger han.

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.093