23948sdkhjf

Bygma løfter sløret: Sådan kom Visma Lease a Bike-sponsorat i stand

At skabe en kobling til Danmarks største sportsnavn og et af verdens bedste cykelhold er noget, de færreste virksomheder tør drømme om

Når det halve Danmark om kort tid sidder klæbet til skærmene for at følge årets Tour de France, så er der traditionen tro ekstra fokus på de hold, hvor det er danske ryttere, som tramper i pedalerne. Alle krydser lige nu fingre for, at Jonas Vingegaard bliver klar til start – og alle håber, at Vingegaard hiver sejren i det prestigefyldte løb hjem for tredje gang.

I år er der tilmed yderlige et dansk islæt på Team Visma | Lease a Bike, som har indgået et sponsorat med Bygma. En aftale, som blandt andet sætter den største danskejede leverandør af byggematerialer på holdets trøjer og bukser, når der køres Tour de France

At skabe en kobling til Danmarks største sportsnavn og en af den international cykel-elites absolutte topatleter – Jonas Vingegard – er kun noget, de færreste virksomheder tør drømme om. Både fordi det et den tunge pung der skal frem, men også fordi Vingegaards arbejdsgiver, Team Visma | Lease a Bike, er meget selektive i valget af sponsorer.

Team Visma | Lease a Bike er et af verdens bedste professionelle cykelhold – og det er da også med en vis stolthed, men også ydmyghed, at Bygmas adm. direktør Klaus Hadsbjerg fortæller, at det faktisk var det hollandske cykelhold som henvendte sig til Bygma og tilbød en sponsoraftale.

- Bygma var jo sponsor på del den af Tour de France som foregik i Danmark i 2022 og sidste år var Bygma sponsor på TV2-udsendelserne fra Tour de France, forklarer Klaus Hadsbjerg og tilføjer, at han betragter sponsoraftalen for noget nær det perfekte match fordi det hollandske cykelholds værdier tapper godt ind i Bygmas værdier:

- Det handler om den professionelle tilgang og det handler om vilje og dedikation. Men også om ydmyghed, som især Vingegaard er et udtryk for, fremhæver Klaus Hadsbjerg

En del af fortællingen

Bygmas adm. direktør lægger ikke skjul på, at hele koncernen er stolte over at være den første danske partner for Team Visma | Lease a Bike.

- Vi kommer til at blive en del af en succesfortælling. I Bygma er vores slogan ”ikke for amatører,” og med to Tour de France-sejre i træk og målet om en tredje, kan man roligt sige, at det også gælder for Team Visma | Lease a Bike, siger Klaus Hadsbjerg.

Hadsbjerg cykler selv

Selvom adm. direktør Klaus Hadsbjerg selv er cykelrytter på motionsniveau, så har interessen for den tohjulede ikke været afgørende for Visma Lease a Bike-sponsoratet.

- Det handler om at indgå partnerskaber med stærke brands og dermed opnå profilering og synlighed. Bygma har tidligere med stor succes været sponsor for herrelandsholdt i håndbold. Det var også en succesoplevelse som skabte værdi både for os og være kunder og samarbejdspartnere.

Sådan håber vi også, at det bliver med Visma | Lease a Bike sponsoratet, siger Klaus Hadsbjerg.

- Ligesom tusindvis af danskere har Bygma også kunne følge med i Team Visma | Lease a Bikes fremmarch igennem en længere periode. Så når man får chancen for at støtte op, så skal man ikke misse den, lyder det fra Klaus Hadsbjerg.

- Igennem de sidste år har Team Visma | Lease a Bike og Jonas Vingegaard skabt noget der minder om en dansk folkevandring til Tv-skærmene og ikke mindst de danske landeveje, da der var Grand Depart i Danmark. Samarbejdet med Team Visma | Lease a Bike giver os en enestående mulighed for at støtte op om verdens bedste cykelhold, fastslår Klaus Hadsbjerg.

Sander Kruis, kommerciel direktør for Team Visma | Lease a Bike, er glad for det nye partnerskab med Bygma.

- Vi har ledt efter danske partnere. Derfor er vi begejstrede for at byde Bygma velkommen som vores første danske partner, der støtter os i vores ambition om at vokse. Sammen sigter vi mod at være i front, og vi ser frem til at arbejde sammen og realisere vores fælles vision, siger han og tilføjer, at man med Bygma har fundet en partner, der i høj grad deler de samme værdier som cykelholdet.

- Med Bygma får vi en stærk partner i ryggen, hvor kvalitet og professionalisme er i højsædet. Det harmonerer præcis med den måde, som vi driver Team Visma | Lease a Bike, siger Sander Kruis.

Og selvom Vindgaard ikke skulle blive klar, så står der stadig Bygma på holdets trøjer og bukser. Og så er Vingegaard måske klar til Vueltaen i august.

Forløser potentialet sammen

I Bygma glæder marketingdirektør Lasse W. Svendsen sig over udsigten til et partnerskab, der kommer kunder og samarbejdspartnere til gode.

- Vi ser en perfekt kobling mellem Team Visma | Lease a Bike og Bygma. Der er tale om et hold, der er forberedt ned til mindste detalje og hele tiden skruer på knapperne for at optimere og forløse deres store potentiale, siger han og fortsætter.

- Tour de France er en af de største sportsbegivenheder i hele verden. Derfor giver sponsoratet os en fantastisk mulighed for at udbrede kendskabet til Bygma som virksomhed, og hvad vi står for. Samtidig giver sponsoratet os chancen for at give noget tilbage til vores trofaste og loyale kunder med løbende arrangementer.

Udover at have Bygmas logo på til både herrernes og kvindernes Tour de France vil der i løbet af efteråret være arrangementer for kunder og samarbejdspartnere.

Artiklen er en del af temaet Nyt fra byggecentrene.

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler
Andre Nordiske Medier

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.11