23948sdkhjf

Ny salgschef hos tag- og facadeleverandør har fokus på byggecentrene

Det er en erfaren profil, der er sat i spidsen for byggematerialeleverandøren Swisspearls salgsafdeling

Det er et velkendt ansigt i branchen, der stå i spidsen for Swisspearls salgsafdeling. Mens rollen er ny, er Swisspearl (det tidligere Cembrit) ikke uvant farvand for 55-årige Henrik Gaardsøe. Forrige år fejrede han 20-års jubilæum i Swisspearl, hvor han bl.a. har været ansvarlig for virksomhedens kædeaftaler.

- Jeg er først og fremmest glad og stolt over at få muligheden. Efter mange år i virksomheden føler jeg, at jeg har masser af erfaring og viden at bidrage med, og som jeg glæder mig til at bruge i det fremadrettede arbejde, siger Henrik Gaardsøe i en pressemeddelelse.

I den nye rolle bliver det bl.a. Henrik Gaardsøes ansvar at styrke Swisspearls samarbejde med landets byggecentre og trælaster yderligere. De første strategiske tiltag bliver allerede sat i søen nu, når Swisspearl bl.a. går fra tre til fire distrikter med distriktsansvarlige, der besøger både forhandlere, tømrermestre, entreprenører og certificerede Swisspearl Partnere, og på den måde kan sikre en bedre sammenhæng i hele værdikæden.

2.400 medarbejdere i 20 lande

Swisspearl er én af Europas førende producenter af byggematerialer i fibercement. Swisspearls produkter kan bruges til både design og konstruktion af tag og facade samt til interiør. 

Koncernen har omkring 2.400 medarbejdere fordelt på mere end 20 lande.

Det danske salgskontor ligger I Aalborg, mens koncernens hovedkontor er placeret i Niederurnen i Schweiz. Swisspearl har desuden otte produktionssteder i Europa.

- Vi har altid haft en rigtig god dialog og kemi med vores samarbejdspartnere. Men i en tid hvor byggebranchen er enormt omskiftelig og konkurrencepræget er det vigtigt, at vi kommer endnu tættere på vores kunder og forstår deres behov. Med flere distriktschefer kan vi styrke samarbejdet og bedre tilbyde vores rådgivning. Og det er uanset om vi taler produkter, pris, levering eller teknisk hjælp, lyder det fra Henrik Gaardsøe.

Tætte relationer til værdikæden

Gennem årene har Henrik Gaardsøe opnået stort kendskab til branchen – først i Dansk Eternit, som sidenhen blev til Cembrit og sidste år skiftede navn til Swisspearl. Og det er blandt hovedårsagerne til ansættelsen.

- Henrik er ikke blot en meget værdsat kollega, men også enormt vellidt hos kunder og samarbejdspartnere. Han har et kæmpe netværk, som sammenholdt med hans store produktkendskab gør det oplagt, at han nu får det overordnede ansvar for kontakten til forhandlere og partnere, når vi udvider antallet af vores salgsdistrikter, forklarer adm. direktør i Swisspearl, Jens Norddal.

- I et udfordret marked vil vi gerne øge vores tilstedeværelse og skabe endnu tættere relationer til hele værdikæden. Det skal ske i fællesskab med vores forhandlersalgsteam med Henrik i spidsen og vores projektsalgsteam, der håndterer dialogen med arkitekter og store entreprenører. Det skal være med til at øge værdien af vores gode samarbejde med forhandlere og partnere, fremhæver Jens Norddal.

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler
Andre Nordiske Medier

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.359