Typehusgigant vil have fat i nyt segment
Nordens største typehusfirma, Huscompagniet, søsætter et nyt selvstændigt forretningsben med fokus på arkitekttegnede liebhaverboliger under navnet Formium.
- Over de seneste år har vi oplevet en tilstrømning af kunder, der ønsker noget andet og mere end det, vi tilbyder i vores eksisterende B2C forretning, udtaler Martin Ravn-Nielsen, adm. direktør i HusCompagniet, i en pressemeddelelse.
Han påpeger samtidig, at alle kompetencer findes in-house i det børsnoterede byggefirma.
13 års erfaring
Afdelingens afsæt er en specialafdeling i typehuskæmpen med base i Virum, som igennem 13 år har designet og opført over 300 arkitekttegnede liebhaverboliger. Nu bliver konceptet formaliseret og tilbydes i første omgang til kunder på Sjælland.
- Vi har i en årrække bygget mange huse særligt på Sjælland med unikke og specielle løsninger, hvilket gør dem mere komplekse både arkitektonisk og byggeteknisk, udtaler Martin Ravn-Nielsen.
Med det nye forretningsben sigter Huscompagniet mod at tiltrække flere kunder i high-end segmentet, og dermed gøre sig attraktiv overfor en målgruppe, som måske i dag ikke betragter selskabet som den oplagte partner.
- En del af de kunder, vi har haft over de senere år, er kommet til os, fordi deres projekt er gået i stå. De har fået tegnet deres drømmehus i samarbejde med en tegnestue, men når drømmen skal realiseres, kan det være svært at finde et byggefirma, der kan løse opgaven indenfor budgettet, fortæller Henrik Breinbjerg, Sektionschef for Formium.
Forventningen er, at Formium kommer til at supplere den eksisterende B2C forretning i Huscompagniet på flere områder.
Ifølge husbyggeren giver projekterne i det nye forretningsben også mulighed for at afprøve nye, skræddersyede løsninger og materialer, som eksempelvis er mindre CO2-belastende, og som på sigt vil kunne overføres til resten af forretningen.