23948sdkhjf

Würth får to nye adm. direktører

Würth gruppen styrker sin position på det danske marked. I spidsen står to nyudnævnte adm. direktører, Donny Moerkerk og Anders Gram Simonsen som skal styrke samarbejdet mellem Würth Danmark A/S og Würth Industri Danmark A/S, det tidligere Arvid Nilsson Industri.
Würth gruppen styrker sin position på det danske marked gennem et øget samarbejde mellem de 2 selskaber Würth Danmark A/S og Würth Industri Danmark A/S, det tidligere Arvid Nilsson Industri.

I spidsen for samarbejdet står selskabernes 2 nyudnævnte adm. direktører, Donny Moerkerk og Anders Gram Simonsen.

Hos Würth Danmark tiltrådte Donny Moerkerk som ny adm. direktør pr. 1. oktober. Donny Moerkerk startede sin Würth karriere i 2003 og har siden da arbejdet sig op i organisationen fra sælger til regionschef og senere til salgsdirektør. I en periode har han endvidere også arbejdet for koncernens viceordførende direktør i afdelingen Sales, Analysis & Development, hvor han bistod Würth selskaber rundt i verden med at strukturere og skabe sammenhæng i deres forretningsprocesser. Donny Moerkerk har således en god ballast ift. salg og forretningsprocesser, som han tager med sig i sin nye stilling som adm. direktør.

Arvid Nilsson Industri, som har været en del af Würth gruppen siden 2008, skiftede pr. 1. oktober navn til Würth Industri Danmark A/S, og i den forbindelse er Anders Gram Simonsen pr. 1. november udnævnt til adm. direktør.

Anders Gram Simonsen kommer fra Würth Danmark i en stilling som forretningsudviklingschef. Før Würth Danmark varetog han en stilling som salgsdirektør hos Lemvigh-Müller A/S (Industri), og med sine ansættelser hos Würth Danmark, Lemvigh-Müller og Sanistål har han opnået stor erfaring og kompetence inden for salg og strategiske partnerskaber til industrien, både nationalt og internationalt.

Styrker samarbejdet

Når man tænker Würth, tænker man normalt på befæstelse, værktøj, kemi og personlige værnemidler til små og mellemstore håndværksvirksomheder, men Würth gruppen leverer til mange flere kundegrupper og mange andre typer produkter, om end det ikke har været synligt. Dette ændres der på, og Würth gruppens mange selskaber vil nu påbegynde et mere koordineret, struktureret og målrettet samarbejde for at kunne tilbyde de nationale og internationale kunder mere effektive og værdiskabende løsninger inden for et varesortiment, der tæller 1,4 mio. forskellige produkter.

I første omgang påbegyndes et samarbejde mellem Würth Danmark og Würth Industri Danmark, som medfører, at de to selskaber fremover vil kunne tilbyde små, mellemstore og store virksomheder én samlet løsning med effektive og værdiskabende koncepter og produkter inden for både forbrugsartikler og direkte artikler, dvs. artikler som indgår i kundernes slutprodukt.

- Når vi i fremtiden arbejder koordineret, systematisk og målrettet ift. kundeudvælgelsen, vil vi kunne opnå en særdels stærk markedsposition. Vi vil kunne tilbyde kunderne lokal nærhed og professionel tilstedeværelse, og med et så stort sortiment inden for forbrugs- og direkte artikler koblet sammen med effektive supply chain løsninger, der ovenikøbet kan tilbydes globalt, så er vi ikke i tvivl om, at vi bliver en attraktiv leverandør til nationale og internationale virksomheder, siger de to adm. direktører Donny Moerkerk og Anders Gram Simonsen, som i øvrigt har arbejdet tæt sammen hos Würth Danmark den seneste tid.

tøtte
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.109