23948sdkhjf

40 procent vækst i opgaver over internettet

Håndværksmestre må i hårde tider finde nye metoder til markedsføring. Men hvordan kan man selv få en bid af kagen, når bygherrerne køber håndværksydelser på nettet?
Selvom der generelt er krise og mangel på arbejde i bygge- og anlægsbranchen, oplever Byggestart en fremgang på ca. 40 procent i antal indkomne opgaver i forhold til sidste år. Det kan tyde på, at private bygherrer vælger at få tilbud fra Byggestart. Spørgsmålet er så, hvorfor de ikke bare ringer til et par lokale håndværkere. Måske på grund af de seneste års mediedebat om klamphuggeri og håndværkssjusk. Hvis bygherren vælger en seriøs virksomhed som Byggestart, får de en vis tryghed i, at håndværkere bliver evalueret af andre bygherrer.

Byggestart oplever vækst på internettet

Mediedebatten er dog ikke nok til at forklare Byggestarts store fremgang. Den generelle forbrugertendens viser, at internethandel for alvor er slået igennem hos de danske forbrugere. Internetbutikker har gyldne tider, fordi vi er blevet fortrolige med at købe varer online. Og nu er salg af serviceydelser via internettet også blevet populært blandt forbrugerne i de danske hjem.

Det kan være med til at forklare den store vækst, som Byggestart har oplevet det sidste år.

- Bygherrerne har fundet ud af, at det er nemt at bruge Byggestart, når de skal have løst en håndværksopgave. Det kræver ikke ret meget arbejde af forbrugeren selv, når de lader os finde deres håndværker. Man skal blot beskrive sin opgave på vores hjemmeside. Resten af arbejdet med at indhente tilbud gør vi for dem, og det er nok en af grundene til, at vi får flere og flere opgaver fra bygherrerne, siger Byggestarts direktør Jens S. Johansen.

En vej til flere opgaver

Håndværksmestre, der vil opleve fremgang i stedet for nedgang, kan være nødt til at gå den virtuelle vej. Og det koster både tid og penge. Der er imidlertid en nemmere vej til de mange opgaver på nettet. Man kan gå med i et netværk eller få en opgaveformidler som Byggestart, og betale et mindre beløb for et medlemskab. Så står de for markedsføring, administration, support og levering af opgaver klar til tilbud. Netop på grund af de mange opgaver efterlyser Byggestart håndværkere.

- Vi modtager flere opgaver, end vi kan løse. Derfor hører vi meget gerne fra dygtige håndværkere, der vil hjælpe os med at løse de mange opgaver, fortæller Jens S. Johansen.

Fordelen ved et medlemskab hos Byggestart er, at man kan minimere sine egne omkostninger til markedsføring. Byggestart sørger for annoncering og for at indhente opgaverne via internettet. De yder også rådgivning og support. Og de tilbyder deres samarbejdspartnere egen hjemmeside og medlemskort med forskellige rabatordninger på materialer, benzin, rejser mv. Derudover forhandler virksomheden også oplysninger om byggeprojekter i Danmark. På den måde forsøger virksomheden at levere produkter til alle firmaer inden for bygge- og anlægsbranchen. Det er op til den enkelte håndværksmester, om han bruger Byggestart som et supplement hele tiden eller blot for en kortere periode. Det vigtigste er at få de gode opgaver i hus, så firmaet kan komme godt ud på den anden side af finanskrisen. Og samtidig stå stærkere i forhold til den nye tendens med bygherres forbrug via internettet.

Fakta om Byggestart

Byggestart formidler gratis håndværkstilbud til privatforbrugeren. Virksomheden samarbejder med over 1.000 håndværksfirmaer og dækker hele landet. Servicepersonale gennemgår alle projekter og udsender hver opgave til en til tre håndværkere, som kan løse opgaven. Byggestart er en del af CRM-Byggefakta, som er Danmarks største leverandør af information til byggebranchen.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094