23948sdkhjf

Ny struktur øger kundefokus

Palsgaard Gruppen, der er markedsledende inden for præfabrikerede byggekomponenter, har ændret sin organisation gennemgribende og skabt to markedsorienterede divisioner – Palsgaard Spær og Taasinge Elementer
Oprindeligt var Palsgaard et savværk og dermed i egne øjne en klassisk produktionsvirksomhed. Det betød, at man i højere grad organiserede sig efter produktionens krav end efter markedets.

- Sådan er det ikke mere, siger Christian Vindstrup, der er adm. direktør for Palsgaard Gruppen.

- Nu ser vi os selv som en professionel leverandør og samarbejdspartner, hvis vigtigste opgave er at opfylde kundernes behov med kvalitet i både produkt og service.

Derfor er Palsgaard Gruppens organisation blevet ændret fuldstændigt. Den tidligere funktionsopdeling baseret på forskellige produktionssteder er blevet erstattet med to rendyrkede og markedsorienterede divisioner: Palsgaard Spær og Taasinge Elementer. Spærdivisionen ledes af divisionsdirektør Keld Moesgaard og elementdivisionen af divisionsdirektør Lauritz Rasmussen.

Samtidig med ændringen af organisationen introducerer Palsgaard Gruppen en ny logo-familie, der understreger divisionernes selvstændighed, men også samhørigheden i Palsgaard Gruppen.

- Vi har nu skærpet organisationen, således at vi kan fokusere endnu skarpere på de enkelte kunders behov. Vores mål er, at alle kunder skal opleve høj kvalitet og effektivitet i alle leverancens aspekter, fremhæver Christian Vindstrup.

Palsgaard Gruppen omsatte i 2011 for 260 mio. kr. og har 250 ansatte. Ud over det danske marked har gruppen afsætning i Tyskland, dels fra Danmark under navnet Bisco Binder og dels fra datterselskabet Skandach Holzindustrie i Magdeburg. Palsgaard Gruppen ejes af Maj Invest.

tøtte
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.095