23948sdkhjf

Har du styr på ferieplanlægningen?

Ny generation af planlægningsværktøj hitter hos virksomhederne
Den årlige sommerferieplanlægning kræver ofte uforholdsmæssigt mange ressourcer hos landets virksomheder, som både skal holde styr på, at alle afdelinger er besat i ferieperioder og samtidig sørge for, at medarbejdere får deres ferieønsker opfyldt. Den øvelse er svær og kræver et godt planlægningsværktøj.

Men hjælpen er nær for hos FirmaPlan.dk, finder man et online planlægningssystem, som på en nem og effektiv måde hjælper ledelsen med at få styr på ferieplanlægningen, forklarer direktør for FirmaPlan.dk, Christian Mørch.

Systemet har eksisteret i flere år, men med nyt design og nye funktioner får virksomhederne nu nye muligheder for at få en nem og mere overskuelig visuel fremstilling af de forskellige data, som trækkes ud af systemet.

- Vi hører tit fra mange af vores kunder, at det kan være svært at holde styr på ferieplanlægning og fravær - både i form af kurser eller andet, men også sygefravær - og frem for alt, så kan det i takt med at virksomheden vokser være utrolig svært at skabe sig det nødvendige overblik over, hvordan medarbejderne fordeler tiden ud på de enkelte arbejdsopgaver, forklarer Christian Mørch.

Fokus på innovation

FirmaPlan.dk har siden starten i 2008 fastholdt en strategi om at kunderne skal være en central medspiller i udviklingen af det administrative planlægningsværktøj. Kunderne, der ofte er små og mellemstore virksomheder, tilbydes en softwareløsning, der gør det nemt at styre ressourceforbruget i virksomheden.

- Vi plejer at sige, at vores planlægningssystem er chefens eller HR-medarbejderens bedste ven, fortæller Christian Mørch.

Det særlige ved systemet er, at folkene bag FirmaPlan.dk har fokus på at skabe innovative synergier i samspil med brugerne. Har kunden særlige behov har vi ofte mulighed for at indarbejde det i løsningen på kort tid fortæller Christian Mørch. På den måde adskiller FirmaPlan.dk sig fra andre aktører på markedet.

- Vi indgår løbende i en tæt dialog med vores kunder og lytter til hvad de siger. Vores softwareløsninger er derfor også under konstant forandring, så de passer til kundernes behov, siger Christian Mørch.

Systemet fra FirmaPlan.dk kan alle de klassiske ting, som at planlægge ferie, registrere fravær osv., men det kan også registrere tidsforbruget for en afdeling eller for den enkelte medarbejder.

Tidsregistreringsmodulet kan vise, hvad den enkelte medarbejder eksempelvis bruger af tid på møder, administration og diverse opgaver, som brugeren selv kan gå ind og beskrive i detaljer. På den måde bliver det et værdifuldt værktøj for ledelsen, der får lettere ved at træffe beslutninger om virksomhedens fremtidige kurs, når man i detaljer kender til ressourceforbruget.

tøtte
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.065