E-handelspris til A&O
Brødrene A & O Johansen kan noget ud over det sædvanlige, når det kommer til de digitale medier. Håndværkergrossisten er netop blevet hædret med den prestigefyldt E-handelspris i kategorien Mobil e-handel og services.
Forleden blev håndværkergrossisten kåret som vinder af E-handelsprisen 2012 i kategorien Mobil e-handel og services. At det netop blev Brødrene A & O Johansen, der løb med prisen, skyldes ifølge juryen ikke mindst virksomhedens succesfulde mobilapplikation, AO.dk Mobil, som i dag ligger på over 10.000 danske håndværkeres mobiltelefoner.
- AO Johansens app er med til at sikre endnu hurtigere levering udover det sædvanlige, og uanset hvor kunden står henne i marken, så kan bestillingen afhentes i nærmeste butik inden for én time - eller blive leveret direkte til adressen næste morgen, hedder det bl.a. fra juryen, der også skriver, at den "finder det befriende at se en B2B-virksomhed gå forrest, når det gælder brugen af tekniske muligheder".
Prisen er blot prikken over iet
Brødrene A & O Johansens udviklingschef Søren Thingholm Jensen er da også stolt af prisen, selvom han understreger, at den digitale satsning i virkeligheden handler om noget helt andet:
- Det er dejligt at få en anerkendelse som E-handelsprisen, men det vigtigste er, at håndværkerne synes, at vores digitale tiltag virker. Målet er jo at gøre deres hverdag lettere. Prisen er blot prikken over iet.
Den prestigefyldte E-handelspris uddeles én gang om året af Foreningen for Distance- og Internethandel (FDIH) og kårer landets bedste e-handelsvirksomheder inden for forskellige kategorier. Hvem der skal vinde, ligger dog ikke i hænderne på FDIH, men på en jury og et indstillingsudvalg bestående af 65 e-handelseksperter.
E-handelsprisens jury begrunder:
AO Johansen er årets vinder af prisen for bedste mobil e-handel og services.De har ikke alene vist gode resultater på bundlinjen, de har også formået at møde deres kunder på alle fronter - og på størstedelen af alle mobiler og tablets.
AO Johansens app er med til at sikre endnu hurtigere levering udover det sædvanlige, og uanset hvor kunden står henne i marken, så kan bestillingen afhentes i nærmeste butik inden for én time - eller blive leveret direkte til adressen næste morgen.App'ens funktioner sikrer desuden, at den enkelte kunde er registreret og får brugerspecifikke rabatter og priser, ligesom lagerstatus kan tjekkes med det samme.
AO Johansen har med deres digitale satsning bl.a. hævet bruttoavancen pr. medarbejder betydeligt, og derudover hentet nye store kunder alene på baggrund af app'en.
AO Johansen kommer hele vejen rundt om kunden og bruger best practice i stedet for at opfinde alt fra bunden, og de har formået at inddrage de sociale medier som kontaktpunkt til de lokale butikker.
Juryen finder det befriende at se en B2B-virksomhed gå forrest, når det gælder brugen af tekniske muligheder som geo-tagging og streg- og QR-koder via kameraet.
tøtte