23948sdkhjf

Sådan får byggecentrene loyale kunder

Mester vil have varerne leveret til tiden til en konkurrencedygtig pris. Og han vil have råd og vejledning. Opfylder byggecentrene disse krav vil det vrimle med loyale kunder
Det er en broget flok, der i disse dage indtager MESSE C i Fredericia for at deltage i Skandinaviens største byggevaremesse BYGGERI ’16.

Broget ligesom byggebranchen generelt er med mange forskellige interesser og mange forskellige aktører.

BYGGERI-messen er i bund og grund en platform for byggecentrene og deres leverandørers møde med kunderne. Det er på én og samme gang en udfoldning af værdikæden sådan som den fungere mellem byggecentrene og leverandørerne og mellem byggecentrene og kunderne – altså håndværkerne.

Når mester shopper rundt
I bestræbelserne på at opnå effektivitets- og produktivitetsgevinster er der ofte fokus på byggeriets værdikæde. Mange håndværksmestre er både prisbevidste og tvunget af omstændighederne til at kontrollere det vanlige byggecenters tilbud og hente et kontrolbud i et konkurrerende byggecenter.

Sådan har det ikke altid været. Håndværkernes loyalitet har været meget større, delvis båret af muligheden for kredit i længere perioder.

Sådan er det ikke mere. Eller rettere, sådan er det ikke for de håndværksmestre, som altid henter flere bud fra forskellige byggecentre på en given leverance. Det er nemlig stadig sådan, at der er en fordel ved at være loyal kunde i et byggecenter. Og de fordele er det byggecentrets opgave at fortælle mester om.
Loyalitet går jo begge veje.

Respekt og tillid
En klog leder i et byggecenter sagde en gang, at det i virkeligheden handler om at have respekt for hinanden.

Hvis man ikke har respekt for hinanden, så er det også svært at have tillid til hinanden.

Når mester køber materialer i byggecentret, så skal han nemlig have tillid til, at han får varerne til en konkurrencedygtig pris, at han får dem leveret til tiden og at han har en vis kredit.

Derudover skal han have tillid til, at han får korrekt og opdateret viden i byggecentret – både i forhold til materialevalg og i forhold til kvalitet.

Når byggecentret opfylder disse krav, så vil det vrimle med loyale kunder!

Læs Mester Tidendes store specialavis om BYGGERI '16 her:

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.125