23948sdkhjf

Få kontakt med kunderne via din hjemmeside

Med en intelligent kontaktformular på sin hjemmeside kan mester gøre det lettere for både kunderne og sig selv
”Når spørgsmålet falder på, hvad der er vigtigst i forhold til at få nye kunde, så vil de fleste håndværksmestre nok uden tøven mene, at det er at komme ud til kunderne. Her kan kunden fortælle om opgaven og mester kan gå hjem og regne en pris.

Isoleret set er det svært at være uenig, da den personlige kontakt er særdeles vigtig. Der er blot den udfordring at møder tager tid, og det gælder også de møder der ikke leder til forretning.
Regner man efter er det ikke småpenge. Sat på spidsen kan man sige, at prisen for ”et kundemøde” er “samlet tid det tog” gange håndværksmesteren timepris” - og forlader mester igangværende opgaver er prisen dobbelt op. Der er med andre ord gode penge at hente hvis man kan trimme den del af forretningen uden at gå på kompromis”.

Det siger Stig Linstow. Han er idémanden bag en ny og mere effektiv måde at møde kunderne på.

Taler forbi hinanden
Løsningen er en såkaldt intelligent kontaktformular, som kunden kan udfylde på mesters egen hjemmeside.
Mange mestre har allerede kontaktformularer på deres hjemmeside, hvor kunderne kan beskrive de opgaver de ønsker løst.

”Det ser jo nemt ud, men mange kunder har slet ikke de faglige forudsætninger for at beskrive en opgave, så mester kan bruge informationerne til at danne sig et overblik over opgaven eller udarbejde tilbud.
Samtidig tager det lang tid for kunderne, som måske slet ikke orker at skrive noget der ligner en beskrivelse, som kan bruges til noget.
Risikoen for at tale forbi hinanden er stor og det ender ofte med, at mester må tage kontakt til kunden og bruge endnu mere tid på at få opgaven ordentligt beskrevet.
Og hvis mester ikke træffer kunden ved den første opringning, skal han bruge tid på at følge op. Alt samme midt i alle de andre opgaver, der skal klares i det daglige”, forklarer Stig Linstow.

Effektiv kontakt
Helt anderledes effektivt bliver det, hvis kunden bruger en intelligent kontaktformular på mesters hjemmeside.
Når kunden skal beskrive sin opgave sker det ved at klikke på få udvalgte spørgsmål og vælge de svar der passer, ligesom der er mulighed for at svare uddybende på en række spørgsmål.

DF-Brød.9: Det betyder, at kunden ikke skal tænke så meget på at formulere sig, men blot skal vælge de beskrivelser som kontaktformularen indeholder og som bedst matcher den opgave, som kunden vil have løst.

”Det tager kunden ganske få minutter. Det er god service for kunden og mester får et meget bedre og mere præcist overblik over, hvad det er kunden ønsker.

Mester kan derfor hurtigere vurdere om der skal indsamles mere information, om kunden skal kontaktes umiddelbart, om der skal aftales møde med det samme eller om yderligere handling kan vente til senere fordi kunden bare ønsker “et prisoverslag” eller “ikke træffes i dagtimerne”. Det sparer tid og penge”, understreger Stig Linstow.

Startede i malerbranchen
På webformular.dk vælger du hvilke opgavetyper du ønsker, der skal vises på din hjemmeside.
Webformular.dk startede med malerbranchen og anvendes i dag af malermestre overalt i landet. Nu er servicen udvidet så den dækker alle de traditionelle håndværkerfag, og den udvides løbende med nye services.

Og samarbejde du ofte med andre mestre indenfor for samme alle andre fag, så kan du også tilføje kontaktformularer for dem på din hjemmeside.

Sådan kommer du i gang
I princippet tager det 5 minutter at komme i gang, hvis du vil have en intelligent kontaktformular på din hjemmeside.
Du skal oprette en gratis profil på webformular.dk , vælge de opgavetyper du ønsker, og indsætte et link på din hjemmeside. Så er det klaret.
Kan du ikke selv indsætte link sender du en email til din web ansvarlige (den er allerede forberedt). Det eneste du skal tage stilling til er hvor din opgaveformular skal vises (en knap) og eventuelt en tekst der fortæller kunden hvad der sker når man klikker, for eksempel: Opret din opgave her, så vender vi tilbage indenfor 4 timer.
:

Artiklen er en del af temaet MesterTips.

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078