23948sdkhjf

STARK støtter kræftkampagne

STARK donerer 1 kr. til Kræftens Bekæmpelse for for hver solgt bærepose
STARK er blandt partnerne i kampagnen ”Mand det nytter”. Byggemarkedskæden donerer således 1 kr. til Kræftens Bekæmpelse, for hver gang en kunde køber en bærepose i STARK.

Salgsdirektør Mads Brejnholt Madsen fortæller om baggrunden for støtten:
- Vi støtter, fordi det nytter, og fordi kræft er en vedkommende sag, der berører os alle. Budskaberne om forebyggelse, godt helbred og de syv advarselstegn gavner ikke kun den enkelte mand, men også vedkommendes familie, venner og kolleger.
Kræftens Bekæmpelse er samtidig en politisk uafhængig organisation, og 94 pct. af støtten går til forskning, patientstøtte og forebyggelse. Vi er derfor glade for at støtte deres arbejde og bidrage til at sætte fokus på mænd og kræft, understreger Mads Brejnholt Madsen.

Inspirerende samarbejde
Han suppleres af fundraisingchef i Kræftens Bekæmpelse Ken H. Andersen, der har store forventninger til samarbejdet med STARK:

- Vi får budskaberne fra ”Mand det nytter” kommunikeret ud inden for nogle rammer, der taler mere direkte til mændene. Forhåbentlig kan det være med til at øge opmærksomheden om kræft, der hvert år rammer over 17.000 mænd i Danmark.
Hver en krone gør en forskel, så vi kan komme endnu længere med støtte til forskning, oplysning og patientstøtte. Jeg glæder mig derfor til at se, hvor meget STARK og STARKs kunder kan samle ind og ser frem til et godt og inspirerende samarbejde, fortsætter Ken H. Andersen.

Ud over bæreposedonationerne sætter STARK løbende fokus på ”Mand det nytter” med flere forskellige tiltag, der skal bidrage til at sprede kampagnens budskaber yderligere.

MAND DET NYTTER
Dobbelt så mange mænd overlever i dag kræft sammenlignet med 1968, og med bedre forebyggelse (i form af bl.a. røgfrihed, sunde solvaner, sundere alkoholvaner, sundere kost, øget motion samt tidligere screening mod kræft) ville mindst fire ud af ti kræfttilfælde kunne undgås.

Det viser tallene fra Kræftens Bekæmpelse, der med den aktuelle oplysningskampagne ”Mand det nytter” sætter særligt fokus på mænd og kræft. Bl.a. kører organisationen i øjeblikket kampagne om de syv advarselstegn på kræft og opfordrer til at søge læge i tide, så sygdommen opdages tidligere og bliver lettere at behandle, og flere liv kan reddes.

Artiklen er en del af temaet Nyt fra byggecentrene.

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.156