23948sdkhjf

Carl Ras kåret som en af Europas bedste arbejdspladser

Værktøjs- og beslagvirksomheden er den 27. bedste arbejdsplads i Europa
Medarbejderne i Carl Ras var stolte over at få en 7. plads i konkurrencen om at være Danmarks Bedste Arbejdsplads 2016, men nu kan de næsten ikke få armene ned, for Carl Ras er blevet nr. 27 i Europa.

Det er første gang, at Carl Ras er på listen over Europas bedste arbejdspladser i konkurrencen arrangeret af Great Place to Work Institute.

Ved en stor prisoverrækkelse i Paris forleden blev det afsløret, at værktøjs- og beslagvirksomheden kom ind på en 27. plads i kategorien Små og mellemstore virksomheder. Great Place to Work har i 20 år forsket i, hvad der gør en arbejdsplads god at være på, og stadig flere virksomheder deltager i konkurrencen om at blive kåret som den bedste arbejdsplads – i år var 2.340 europæiske virksomheder med.

At glade og tilfredse medarbejdere er mere engagerede og skaber højere værdi, for både kunder og virksomhed, er ikke noget nyt.
- Det, der er vigtigt for os – og dermed svaret på hvorfor vi bruger så mange ressourcer på det – er det faktum, at vi anerkender, at det ikke kommer af sig selv, fortæller Tina Ziegler, HR-chef hos Carl Ras.

- Byggemarkedsbranchen udvikler sig i en hastighed, der ikke er set før. Det medfører konstante forandringer, hvilket øger vigtigheden af at skabe rammer, hvor medarbejderne hele tiden føler sig trygge ved de ting, der sker, og at de kan følge med.

- Nøglen til det finder vi i den enkeltes arbejdsglæde og stolthed, og derfor arbejder vi med dette tema hver eneste dag, året rundt. For vi lever af at levere service på et meget højt niveau, og det er svært for en medarbejder at gøre det, hvis man er utilfreds, siger Tina Ziegler.

Vigtigt både for medarbejdere og rekruttering
For Carl Ras er det vigtigt at være med i Great Place to Work’s årlige konkurrence:

- Det er først og fremmest et manifest overfor medarbejderne, at vi mener det, vi siger. At de har en garanti for, at vi konstant arbejder med arbejdsglæde som tema, og vi konstant er på udkig efter noget, vi kan gøre endnu bedre.
Hos Carl Ras er det også en del af strategien at have dygtige medarbejdere, som er meget eftertragtede – derfor er deltagelsen også en vigtig brik i Carl Ras’ employer branding-strategi. Den øger kendskabsgraden til en unik kultur overfor potentielle fremtidige medarbejdere, forklarer Tina Ziegler.

Artiklen er en del af temaet Nyt fra byggecentrene.

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094