23948sdkhjf

Du skal have SoMe med i værktøjskassen, mester

Du skal tage de sociale medier alvorligt, mester. Det gør dine kunder
De sociale medier (SoMe) bliver stadig vigtigere som markedsføringskanal. Også for håndværksmestre.
Flere og flere bruger de sociale medier til enten direkte eller indirekte at vælge hvilken håndværkere de skal tage kontakt til. Derfor er det selvfølgelig afgørende, at håndværksmestrene også ”lever” på de sociale medier.

Men hvordan får man lige styr på at fodre de sociale medier, når man efter en lang arbejdsdag skal hjem og skriver fakturaer og i gang med at udregne nye tilbud?

Som udgangspunkt skal du som mester beslutte dig for, at du vil have SoMe med i værktøjskassen. Du skal betragte det som et stykke værktøj, som du kan bruge i din markedsføring og til at sikre dig, at du også har opgaver fremover. Dernæst skal du beslutte, hvem der skal betjene SoMe-værktøjet. Skal du selv, eller en af dine medarbejdere eller skal I gøre det sammen i frokostpausen? Eller er der andre muligheder?

Uanset, hvad du beslutter, så handler det om at gøre det så enkelt som muligt
Og måske skal du bruge et par dage og nogle hundrede kroner på at få indblik i mulighederne ved at tage på et kursus. De er masser af kursusudbydere på området. Og du finder dem jo ved at google eller forhøre dig i dine netværk på de sociale medier.

Et bud kunne være f.eks. være Grøn Erhvervsvækst , som netop har specialiseret sig i at give selvstændige håndværksmestre indblik i SoMe.

Artiklen er en del af temaet MESTER HAK&HUG.

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.095