STARK kæmper om de unge
STARK-kampagne skal tiltrække de bedste elever fra landets erhvervsskoler.
Det er ikke første gang, byggemarkedskæden søsætter en kampagne, der går lige til grænsen. I 2017 vandt STARK f.eks. Berlingskes Detailhandelspris for kampagnen ”Det skal bygges væk”, hvor de bl.a. byggede svigermor væk, når hun kom på uindbudt visit.
- Der er hård kamp om de skarpeste unge mennesker. Og det er jo ikke kun byggebranchen men hele detailbranchen, vi er oppe imod. Derfor er det vigtigt, at det giver genlyd, når vi gør opmærksom på os selv, fortæller STARKs HR-direktør, Per Pedersen og fortsætter:
Og byggebranchen er også for kvinder:
- En karriere i STARK kan sikre de unge et stærkt fodfæste på fremtidens arbejdsmarked; her er højt til loftet og masser af karrieremuligheder, hvis man har talentet og ambitionerne. Vores elevuddannelser kan bl.a. føre videre til karrierer som sælger, leder eller transport-/logistikansvarlig. Det sætter vi fokus på med denne kampagne.
Skjulte budskaber til de unge
Hvis nogen undrer sig over, at de ikke har set kampagnen, er det med stor sandsynlighed, fordi de ikke er i målgruppen. Det skyldes, at STARK som noget nyt har valgt at lave en todelt kampagne, hvor den ene del er skarpt målrettet de unge og den anden deres forældre. Per Pedersen uddyber:
- Vi går benhårdt efter at tale de unges eget sprog – og efter at ramme dem dér, hvor de er. Derfor bliver budskabet, Sælg dig selv, og glæd den gamle, kun vist dér, hvor de potentielle elever færdes til dagligt, dvs. på uddannelsesstederne og på Facebook, YouTube og Instagram.
- Derudover ved vi, at forældrene spiller en stor rolle i de unges valg af elevplads. Derfor har kampagnen også et andet ben, hvor vi under sloganet, Har du én, der skal byttes væk, henvender os til potentielle forældre. Dette spor vil man bl.a. møde i vores forretninger, sier Per Pedersen.
Er du nysgerrig efter at se kampagnen? Så har du mulighed for at se lidt af den her
Artiklen er en del af temaet Nyt fra byggecentrene.