23948sdkhjf

Unge håndværkere vil have personlig kontaktperson

Personlige relationer tæller stadig for valget af producent trods øget digitalisering
En ny undersøgelse blandt flere end 500 danske håndværksmestre viser, at den personlige relation stadig har stor betydning for valget af producent – især hos de unge håndværkere.

Og det til trods for, at det gennem de senere år som følge af den teknologiske udvikling er blevet langt lettere for håndværkere at fravælge den personlige kontakt til byggematerialeprocenterne, når de eksempelvis har spørgsmål eller ønsker at bestille et produkt. Men det betyder altså ikke, at det er blevet mindre vigtigt at have en personlig kontaktperson.

Det er konklusionen på en ny undersøgelse blandt flere end 500 danske håndværksmestre, som vindueskoncernen Inwido, herunder Outrup Vinduer & Døre, står bag. Her har hele 58 pct. af de adspurgte håndværksmestre angivet, at en personlig kontaktperson i høj grad er et afgørende parameter for valget af vindues- og dørleverandør, og faktisk er det særligt de unge i alderen 15-39 år, der trækker andelen op.

Afgørende parameter
Selvom resultatet måske kommer som en overraskelse for nogen, er det ikke noget, der får Outrup Vinduer & Døre til at ændre tilgang. Når man som håndværksmester ringer til virksomheden, vil man allerede i dag nemlig med stor sandsynlighed få den samme medarbejder i røret, som det var tilfældet, sidst man ringede.

- Både vores rådgivere på kontoret og vores kørende sælgere er opdelt efter postnumre, og på den måde sikrer vi, at vores kunder hele tiden har kontakt med den samme medarbejder. Medarbejderen og kunden vil med tiden komme til at kende hinanden, og dermed får vi en rigtig god forståelse for kundens ønsker og behov, forklarer salgschef i Outrup Vinduer & Døre, Jan Kampman, og fortsætter:

- Når selv de unge, som jo nærmest er digitalt indfødte, svarer, som de gør, tyder alt på, at den gode relation mellem mennesker stadig bliver et afgørende parameter i branchen fremover, og derfor vil vi selvsagt fortsætte med vores måde at gribe salgs- og rådgivningsarbejdet an på, siger Jan Kampman.
Jan Kampman fortæller supplerende, at rådgiverne på kontoret et par dage om året kører med de eksterne sælgere ud for at hilse på de kunder, som de har løbende kontakt med over telefonen.

- Det er igen med til at styrke relationen, der også er medvirkende til, at vi undgår fejl og misforståelser, fordi vores medarbejdere netop har et indgående kendskab til kunden. Flere af vores medarbejdere har haft de samme kunder gennem en lang årrække, og det er en stor styrke, siger han.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler
Andre Nordiske Medier

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078