23948sdkhjf

XL-BYG skifter maling

Efter mere end 20 års samarbejde har XL-BYG skiftet Sadolin ud med Dyrup
XL-BYG kædens 117 forretninger har i løbet af januar fået nye farveshops. Årsagen er, at landets største byggevarekæde har valgt at skifte sin mangeårige leverandør af maling ud.

- Undersøgelser viser, at danskerne i stigende grad ønsker inspiration og oplevelser, når de shopper, og samtidig vil de have adgang til et bredt udvalg af produkter i alle prisklasser, det kan vi nu tilbyde med Dyrup som leverandør. Dyrup er ikke blot kendt for mærkerne Dyrup og Gori. Virksomheden er også kendt for at være på forkant med de indretningsmæssige tendenser, der er oppe i tiden og samtidig kommunikere dem intelligent til markedet, fortæller produktchef Doris Larsen, som er ansvarlig for farveafdelingen i XL-BYG kæden.

Når kunderne fremover handler maling og træbeskyttelse i XL-BYG kædens nye farveshops, finder de ifølge produktchefen ikke blot et bredere udvalg af farver, kvaliteter og spandestørrelser.

– I samarbejdet med Dyrup er vi blevet mere opmærksomme på, at hr. og fru Danmark i høj grad shopper med følelserne, når de vælger farver til hjemmet. De farver, vi omgiver os med, udtrykker vores livsstil og signalerer, hvem vi er. Samtidig viser analyser, at det oftest er kvinden i familien, som har størst indflydelse på valg af farver, møbler, belysning og andre indretningsmæssige elementer i boligen. Vi har derfor tilført vores nye farveshop et mere feminint udtryk samt en række oplevelsesmæssige aspekter, som har til formål at inspirere kunderne i deres farvevalg, påpeger Doris Larsen.

Inspirationsvæg og farveprøver
En inspirationsvæg, hvor kunderne bl.a. kan se et stort udvalg af farveprøver i forskellig typer af belysning, er bare ét af de nye oplevelseselementer i XL-BYG kædens nye farveshop.

- En farve opleves forskelligt alt efter om den f.eks. belyses af halogenlys eller LED-lys, det vil vi gerne gøre kunderne opmærksomme på, påpeger Doris Larsen. Af andre elementer nævner produktchefen en stor TV-skærm, hvorpå der vises inspirerende film med de nyeste tendenser indenfor boligindretning med farver, ligesom mange af kædens forretninger abonnerer på boligmagasiner, som kunderne kan kigge i, mens de shopper.

Den fysiske placering af de forskellige typer af maling, træbeskyttelse og lak er også nytænkt i den nye farveshops layout.

– Tidligere brugte vi i branchen at placere brandede produkter og egne brands hver for sig. Men det er jo ikke sådan, kunderne tænker. De tænker i stedet, at de skal male et børneværelse eller et rækværk. Derfor har vi i samarbejde med Dyrup indrettet vores nye farveshop, så produkterne til de forskellige formål står samlet. Dermed får kunderne hurtigt det fulde overblik over produktudvalget, kvaliteter og prisniveauer, og det er netop det, de efterspørger, slutter produktchefen, der venter sig meget af XL-BYG kædens samarbejde med Dyrup.

Artiklen er en del af temaet Nyt fra byggecentrene.

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.11