23948sdkhjf

Åbner porten for god service

| Af Redaktionen | Tip redaktionen om en historie
”Velkommen til Hörmann-familien”. Det er budskabet, nye medarbejdere bliver mødt med, når de bliver en del af Serviceafdelingen hos Hörmann Danmark. Serviceafdelingen har eksisteret siden 2008 og består af små 20 serviceteknikere, som har indgående kendskab til alle firmaets portløsninger.
Hörmann lægger ikke skjul på, at Serviceafdelingen selvfølgelig er profitorienteret – men ikke for enhver pris. Der er nemlig fokus på kompetenceudvikling og pleje af samarbejdskulturen. Det sker blandt ved at spille hinanden stærke – hver dag.

- Det gør, at alle vores serviceteknikere har tilegnet sig en enorm viden og ekspertise inden for vores portløsninger – det gælder både vores garageporte, industriporte og autodock-systemer, lyder det fra Hörmann, som har stor tillid til, at alle serviceteknikere yder deres bedste hver dag. Firmaet anerkender samtidig , at alle har forskellige behov og rutiner.
- Det giver effektive og glade serviceteknikere, som tager ansvar for deres arbejde, lyder det.

Et familiefirma
Flemming Lindgaard, som er servicetekniker på Sjælland, føler da heller ikke, at han bliver målt og vejet på omsætning i hverdagen.
- Derfor er vi rigtig gode til at hjælpe hinanden i stedet for at køre hver vores interne forretning, fortæller han.
Steffen Aaquist Toft, som er servicetekniker i Nordjylland, bekræfter hjælpen fra kollegerne og tilliden fra ledelsen.

- Hörmann er et familiefirma, og familiefølelsen kan virkelig mærkes gennem alle led. Ledelsen viser stor tillid til os, og vi er meget tætte med dem. Det betyder, at vi får lov til at være meget selvkørende og har kundekontakt fra tilbudsgivning til udførelse. Det sikrer, at der ikke sker kommunikationsbrist, og at vi får meget stærke relationer til vores kunder, hvilket er virkelig rart, fortæller Steffen Aaquist Toft.
- Det er ikke altid kroner og ører, det handler om. Jeg føler, at jeg bliver passet på. Vores sikkerhed bliver prioriteret utrolig højt, og vi får stillet de bedst mulige hjælpemidler til rådighed. På min første arbejdsdag fik jeg udleveret en faldsikringssele, det har jeg aldrig haft før.

Jeg har lyst til at tage på arbejde hver dag. Jeg foretrækker at møde klokken syv, men jeg er småbørnsfar, og nogen gange har jeg brug for at møde lidt senere. Det er der ikke nogen, som sætter spørgsmål ved. De stoler på, at jeg udfører mit arbejde, og at jeg har mine 37 timer, som jeg skal, forklarer Steffen Aaquist Toft.
Torben Luther, som er servicetekniker på Fyn, fortæller, at der er tryk på kedlerne i Hörmann-familien, men at man aldrig går på kompromis med serviceniveau og kvalitet.
- Det er en del af kulturen i virksomheden, at vi gør et grundigt stykke arbejde – hver gang.

Selvom vi er en virksomhed i vækst, er der altid tid til, at vi kan nå vores kunder og udføre et ordentligt stykke arbejde. Vores kunder skal være tilfredse, og både løsning og materialer er altid af højeste kvalitet, siger Torben Luther.

Vægter de bløde værdier
Hos Hörmann vægter man især de bløde værdier utrolig højt. Det handler om medarbejderes velbefindende – både på arbejdet og i privaten.
- Jeg har lige været gennem en meget svær tid, og der har været rigtig god støtte fra ledelsen og mine kolleger. Jeg har haft frihed til at holde fri, når jeg har haft brug for det, fortæller Flemming Lindgaard.

Interessen for hinanden gennemsyrer hele virksomheden. Det er naturligt at vise omsorg og anerkende hinanden. Man forsøger også at samle alle medarbejdere til diverse sociale arrangementer. Mange medarbejdere arbejder til dagligt alene, derfor er det vigtigt, at alle samles en gang imellem.
- Når vi er samlet, føler jeg et helt særligt broderskab. Jeg har aldrig følt sådan et sted før. Jeg kan ikke forklare, hvad det præcist er, som gør det. Tonen mellem os er uformel, og alle taler pænt til hinanden, siger Flemming Lindgaard.
Hold dig opdateret med Mester Tidende
Er du abonnent? Bliv abonnent

Med et abonnement får du ubegrænset adgang til online avisen. Læs avisen online

Kommentarer (0)
Forsiden lige nu

Top 5:Her er byggeriets mest IT-modne virksomheder

Se hvem der er Danmarks mest IT-modne håndværks- og entreprenørvirksomheder 2018

På et år: ABC Pavilloner fordobler staben

Fyld ordrebogen: Her er der nye byggeopgaver på vej

MesterTips
Lad robot rykke for ubetalte regninger, mester !

Nordjysk entreprenør vinder Østre Landsret

Nyhedsbrev

Keflico opkøber Danmarks mest bæredygtige træimportør

Online Avis Arkiv

SMS'er under kørsel koster snart et klip i kørekortet

Typehuskæmpe udvider leverandørsamarbejde

Nyt fra byggecentrene
Tidligere partner raser over Idealcombi: Samarbejde var ikke lykkeligt

Smider trecifret millionbeløb: Kapitalfond køber producent af armeringsstål

Facility Management-koncern satser på lærlinge

MESTER HAK&HUG
Gør din virksomhed mere lønsom, mester!

Teknologisk set er byggeriet med helt fremme når det gælder effektiv produktion. Driftsmæssigt halter det.

Syddansk pallefirma går konkurs

Varebiler
Klar til vinterkørsel, mester ?

Varebiler
Trailere går som varmt brød

Kartelsag: Entreprenører slipper for millionbøde

Adserballe & Knudsen bygger DGNB-institution

Værktøjstest
Bosch værktøjs-event trækker folk til

Værktøjstest
Ren byggeplads: Hæng akku-støvsugeren på ryggen

Totalentreprise: JFP Murer & Tømrer river ned og bygger nyt

Pris til NCC for sikkerhed

IT-værktøj
Få bedre kostpriser på byggeprojektet

MESTER HAK&HUG
Har du også hånden nede i pille glasset, mester ?

Mange håndværkere må starte dagen med at tage smertestillende piller

Elektrikerlærlinge får livsfarlige stød

Velux-sag rammes af endnu et tilbageslag: Anklageren er stoppet

Rollemodel: Sådan kom vi på IT-vognen

Hver fjerde dansker tager piller for at klare jobbet

Ugens nye virksomheder - uge 49

Ugens konkurser - uge 49

Julefrokost-dilemmaer: Fanger bordet hvis man siger op?

Arbejder sort i flere timer

Metroselskab får millionbøde - arbejdere var i livsfare

Håndværkerfradraget stiger til næste år

Skoleelever i Kolding giver nedslidte vinduer nyt liv

Altanproducent lander norsk aftale

3

Kom brødre lad os rejse !

Se alle Medlemmernes egne nyheder

Kloakrørlæggeruddannelsen - nu også i Randers

Christian er udlært elektriker hos EL:CON i Fredericia - og han tager gerne ansvar

BIM og Danske Landskabsarkitekter

EffiMat ønsker glædelig jul og godt nytår

Vil du være kloakmester i 2019? Næste holdstart er 4. februar 2019

Vil du være helt skarp på fremtidens firmware?

Fibox inspektions-vinduer til montering på alle typer materialer

Net-tekniker

300 dage uden ulykker i Irmabyen

PanPac ønsker glædelig jul og godt nytår

Brandsikring af det nye Regionshospital i Gødstrup

Nyt hus i funkisstil i Nørresundby med Sundolitt KUB

Moovit - ikke bare en køkkenskuffe!

Nyt lift-katalog fra CP

Dansk Byggeri IT-messe 2019

Varmepumpe uden udedel - bestil på webshop!

Vault Workshop

Bliv udstiller på EL & TEKNIK 2020 nu og få rabat

KTR BoWex Buetandskobling

Bliv klogere på varmestyringsmodulet i CleverHouse

C2Elements teglbaguettes gør Midtbyens Gymnasium i Viborg til noget særligt

arkitekterne BJØRK & MAIGÅRD ApS tegner luksus alpevillaer i Gug Alper

Uddannelsesansvarlig, der skal få unge ind i tagdækkerfaget

Glædelig jul og godt nytår

Fair Betalingsfrist - Vi har brug for dig!

Send til en kollega

0.256