Åbner porten for god service

| Af Redaktionen | Tip redaktionen om en historie
”Velkommen til Hörmann-familien”. Det er budskabet, nye medarbejdere bliver mødt med, når de bliver en del af Serviceafdelingen hos Hörmann Danmark. Serviceafdelingen har eksisteret siden 2008 og består af små 20 serviceteknikere, som har indgående kendskab til alle firmaets portløsninger.
Hörmann lægger ikke skjul på, at Serviceafdelingen selvfølgelig er profitorienteret – men ikke for enhver pris. Der er nemlig fokus på kompetenceudvikling og pleje af samarbejdskulturen. Det sker blandt ved at spille hinanden stærke – hver dag.

- Det gør, at alle vores serviceteknikere har tilegnet sig en enorm viden og ekspertise inden for vores portløsninger – det gælder både vores garageporte, industriporte og autodock-systemer, lyder det fra Hörmann, som har stor tillid til, at alle serviceteknikere yder deres bedste hver dag. Firmaet anerkender samtidig , at alle har forskellige behov og rutiner.
- Det giver effektive og glade serviceteknikere, som tager ansvar for deres arbejde, lyder det.

Et familiefirma
Flemming Lindgaard, som er servicetekniker på Sjælland, føler da heller ikke, at han bliver målt og vejet på omsætning i hverdagen.
- Derfor er vi rigtig gode til at hjælpe hinanden i stedet for at køre hver vores interne forretning, fortæller han.
Steffen Aaquist Toft, som er servicetekniker i Nordjylland, bekræfter hjælpen fra kollegerne og tilliden fra ledelsen.

- Hörmann er et familiefirma, og familiefølelsen kan virkelig mærkes gennem alle led. Ledelsen viser stor tillid til os, og vi er meget tætte med dem. Det betyder, at vi får lov til at være meget selvkørende og har kundekontakt fra tilbudsgivning til udførelse. Det sikrer, at der ikke sker kommunikationsbrist, og at vi får meget stærke relationer til vores kunder, hvilket er virkelig rart, fortæller Steffen Aaquist Toft.
- Det er ikke altid kroner og ører, det handler om. Jeg føler, at jeg bliver passet på. Vores sikkerhed bliver prioriteret utrolig højt, og vi får stillet de bedst mulige hjælpemidler til rådighed. På min første arbejdsdag fik jeg udleveret en faldsikringssele, det har jeg aldrig haft før.

Jeg har lyst til at tage på arbejde hver dag. Jeg foretrækker at møde klokken syv, men jeg er småbørnsfar, og nogen gange har jeg brug for at møde lidt senere. Det er der ikke nogen, som sætter spørgsmål ved. De stoler på, at jeg udfører mit arbejde, og at jeg har mine 37 timer, som jeg skal, forklarer Steffen Aaquist Toft.
Torben Luther, som er servicetekniker på Fyn, fortæller, at der er tryk på kedlerne i Hörmann-familien, men at man aldrig går på kompromis med serviceniveau og kvalitet.
- Det er en del af kulturen i virksomheden, at vi gør et grundigt stykke arbejde – hver gang.

Selvom vi er en virksomhed i vækst, er der altid tid til, at vi kan nå vores kunder og udføre et ordentligt stykke arbejde. Vores kunder skal være tilfredse, og både løsning og materialer er altid af højeste kvalitet, siger Torben Luther.

Vægter de bløde værdier
Hos Hörmann vægter man især de bløde værdier utrolig højt. Det handler om medarbejderes velbefindende – både på arbejdet og i privaten.
- Jeg har lige været gennem en meget svær tid, og der har været rigtig god støtte fra ledelsen og mine kolleger. Jeg har haft frihed til at holde fri, når jeg har haft brug for det, fortæller Flemming Lindgaard.

Interessen for hinanden gennemsyrer hele virksomheden. Det er naturligt at vise omsorg og anerkende hinanden. Man forsøger også at samle alle medarbejdere til diverse sociale arrangementer. Mange medarbejdere arbejder til dagligt alene, derfor er det vigtigt, at alle samles en gang imellem.
- Når vi er samlet, føler jeg et helt særligt broderskab. Jeg har aldrig følt sådan et sted før. Jeg kan ikke forklare, hvad det præcist er, som gør det. Tonen mellem os er uformel, og alle taler pænt til hinanden, siger Flemming Lindgaard.


Hold dig opdateret med Mester Tidende
Er du abonnent? Bliv abonnent

Med et abonnement får du ubegrænset adgang til online avisen. Læs avisen online


Skriv kommentar
Forsiden lige nu

LS Control giver maskiner væk

Brugte maskiner får nyt liv i Aalborg. Se billeder.

Stor bøde: Fik afslag på chaufførjob fordi hun er kvinde

Mange danskere føler sig snydt hos mekanikeren

De første skibsmontører stævner ud fra Skjern

Stadionbyggeri ramt af strid

Nyhedsbrev

Værktøjstest
Det er smart: Tag værkstedet med på farten

Mobilt værksted fra Festool kræver stort set ingen opstillingstid

Online Avis Arkiv

Stilladsfirma skal betale erstatning for alvorlig arbejdsulykke

Landsretten har dømt firmaet Cito A/S til at betale erstatning til Jesper Runge Nielsen, der som stilladsarbejder faldt ned fra en gangbro og kom til skade på jobbet.

Forskning: Ny træmaling skal holde længere

Fremtidens træmaling kan få bygge- og anlægsbranchen til at anvende markant mere træ

Hovedstadens virksomheder er sløve til at tage lærlinge

Dansk Metal spår ikke, at virksomhederne i hovedstadsområdet vil tage mange lærlinge det kommende år.

Danske virksomheders salg til udlandet stiger efter halv års dyk

Unge på landet fritidsjobber mest

Der er stor forskel på, hvor meget unge arbejder afhængigt af, om de kommer fra landet eller fra storbyen.

Sommerferie på Mester Tidende

Mester Tidendes redaktion er bemandet hele sommeren, men vi skruer lidt ned for antallet af nyhedsbreve i uge 28-29-30.

Tysk tømmer til Skagen-attraktion

MesterTips
Lånepriser: Sådan undgår du at komme i fedtefadet, mester !

Se hvordan du overholder konkurrenceloven og undgår lånepriser

MesterTips
Sådan bliver du en effektiv leder, mester !

Nyt fra byggecentrene
Byggemarkeds-kæderne holder på faglærte talenter

Kom ind i kampen tøser og bliv håndværker!

Kvinderne skal skrotte alle fordommene og springe ud i det, hvis de har lyst, lyder det fra kvindelig tømrersvend

Værktøjstest
Blæser på det hele: Varm luft fra Bosch

Anlægsgartner udvider med afdeling i Vejle

Skandale: Spansk VVS-firma snyder med rør til dansk storbyggeri

Inabensa leverede ikke ventilationsrør fra svenske Lindab som lovet, hævder Bygningsstyrelsen

Bord-bænkeprototype til Roskilde Festival

Værktøjstest
Akku-loddekolbe har styr på temperaturen

Milwaukee udvider M12-programmet med en mobil loddekolbe

MesterTips
Afbrændingsforbud: Arbejder du med åben ild, mester ?

Gælder afbrændingsforbuddet også når håndværkere arbejder med åben ild eller værktøj, der kan afgive gnister?

JFP skal udvide Blücher-domicil

Varebiler
Kør bare på ferie i firmabilen

Østjysk byggeboom smitter af på udlejningsfirma

Nye folk til Dansk Boligbyg

Her er de seneste rokader i byggeriets top

Mand varetægtsfængslet for tyveri af danske sættevogne

Nyt fra byggecentrene
Optimera-direktør til LOXAM

En god lærling kan godt have grå stænk

Advarsel mod organiseret svindel ved bilsalg

Ugens nye virksomheder - uge 26

Ugens konkurser - uge 26

1

Tyve løber med varmepumperne

Sådan dimensionerer du trelagsruder

Se alle Medlemmernes egne nyheder

Endnu en Prysmian fabrik modtager OHSAS certificering

Kroghejs og Påhængsvogn til Søren Nielsen

Slip for indkodning og opsætning af gulvvarme med IP+ fra Pettinaroli

Stenfiskerkajen i Odense afrenset og imprægneret

Mangelgennemgang og fotodokumentation får digital medfart hos Cervo Gruppen og Hartvig Consult

IATF 16949:2016 Specialist Transition

Få et gratis tjek af dit indeklima

IATF 16949:2016 Specialist

Risk Management

Den første SENNEBOGEN til Skrotpriser.dk

Give Steel søger byggeleder i Københavnsområdet

Proces- og industrikøling

Tre komplette opbygninger

CASA A/S vælger endnu en gang WINCOVER®

Byg bro mellem byggeriets parter – Aalborg | Aarhus | København

Sådan gik det GTS-nettet i 2017

ISO 13485:2016 Opgraderingsseminar

Energieksperter slutter sig til Synergi

HF udvider med endnu en stærk kabelpartner

Stort fald i udgifterne til fjernelse af graffiti

Derfor er EL-Service en stærk virksomhed

Skab tillid med klima ikon

DS/EN 60204-1: Mange vigtige ændringer i den nye standard for maskinsikkerh...

Komfortkøling for kontorer

Lille speciallås stor fleksibilitet

Send til en kollega

0.252