Åbner porten for god service

| Af Redaktionen | Tip redaktionen om en historie
”Velkommen til Hörmann-familien”. Det er budskabet, nye medarbejdere bliver mødt med, når de bliver en del af Serviceafdelingen hos Hörmann Danmark. Serviceafdelingen har eksisteret siden 2008 og består af små 20 serviceteknikere, som har indgående kendskab til alle firmaets portløsninger.
Hörmann lægger ikke skjul på, at Serviceafdelingen selvfølgelig er profitorienteret – men ikke for enhver pris. Der er nemlig fokus på kompetenceudvikling og pleje af samarbejdskulturen. Det sker blandt ved at spille hinanden stærke – hver dag.

- Det gør, at alle vores serviceteknikere har tilegnet sig en enorm viden og ekspertise inden for vores portløsninger – det gælder både vores garageporte, industriporte og autodock-systemer, lyder det fra Hörmann, som har stor tillid til, at alle serviceteknikere yder deres bedste hver dag. Firmaet anerkender samtidig , at alle har forskellige behov og rutiner.
- Det giver effektive og glade serviceteknikere, som tager ansvar for deres arbejde, lyder det.

Et familiefirma
Flemming Lindgaard, som er servicetekniker på Sjælland, føler da heller ikke, at han bliver målt og vejet på omsætning i hverdagen.
- Derfor er vi rigtig gode til at hjælpe hinanden i stedet for at køre hver vores interne forretning, fortæller han.
Steffen Aaquist Toft, som er servicetekniker i Nordjylland, bekræfter hjælpen fra kollegerne og tilliden fra ledelsen.

- Hörmann er et familiefirma, og familiefølelsen kan virkelig mærkes gennem alle led. Ledelsen viser stor tillid til os, og vi er meget tætte med dem. Det betyder, at vi får lov til at være meget selvkørende og har kundekontakt fra tilbudsgivning til udførelse. Det sikrer, at der ikke sker kommunikationsbrist, og at vi får meget stærke relationer til vores kunder, hvilket er virkelig rart, fortæller Steffen Aaquist Toft.
- Det er ikke altid kroner og ører, det handler om. Jeg føler, at jeg bliver passet på. Vores sikkerhed bliver prioriteret utrolig højt, og vi får stillet de bedst mulige hjælpemidler til rådighed. På min første arbejdsdag fik jeg udleveret en faldsikringssele, det har jeg aldrig haft før.

Jeg har lyst til at tage på arbejde hver dag. Jeg foretrækker at møde klokken syv, men jeg er småbørnsfar, og nogen gange har jeg brug for at møde lidt senere. Det er der ikke nogen, som sætter spørgsmål ved. De stoler på, at jeg udfører mit arbejde, og at jeg har mine 37 timer, som jeg skal, forklarer Steffen Aaquist Toft.
Torben Luther, som er servicetekniker på Fyn, fortæller, at der er tryk på kedlerne i Hörmann-familien, men at man aldrig går på kompromis med serviceniveau og kvalitet.
- Det er en del af kulturen i virksomheden, at vi gør et grundigt stykke arbejde – hver gang.

Selvom vi er en virksomhed i vækst, er der altid tid til, at vi kan nå vores kunder og udføre et ordentligt stykke arbejde. Vores kunder skal være tilfredse, og både løsning og materialer er altid af højeste kvalitet, siger Torben Luther.

Vægter de bløde værdier
Hos Hörmann vægter man især de bløde værdier utrolig højt. Det handler om medarbejderes velbefindende – både på arbejdet og i privaten.
- Jeg har lige været gennem en meget svær tid, og der har været rigtig god støtte fra ledelsen og mine kolleger. Jeg har haft frihed til at holde fri, når jeg har haft brug for det, fortæller Flemming Lindgaard.

Interessen for hinanden gennemsyrer hele virksomheden. Det er naturligt at vise omsorg og anerkende hinanden. Man forsøger også at samle alle medarbejdere til diverse sociale arrangementer. Mange medarbejdere arbejder til dagligt alene, derfor er det vigtigt, at alle samles en gang imellem.
- Når vi er samlet, føler jeg et helt særligt broderskab. Jeg har aldrig følt sådan et sted før. Jeg kan ikke forklare, hvad det præcist er, som gør det. Tonen mellem os er uformel, og alle taler pænt til hinanden, siger Flemming Lindgaard.


Hold dig opdateret med Mester Tidende
Er du abonnent? Bliv abonnent

Med et abonnement får du ubegrænset adgang til online avisen. Læs avisen online


Skriv kommentar
Forsiden lige nu

Lastbilchauffør slår sig selv ihjel i fald fra anhænger

Rekordhøjt resultat hos Mercedes-forhandler

Midtjysk savværk donerer træ til nordjysk veteranskib

Nyt formandskab i Ejendomsforeningen Danmark

1

MesterTips
Udskyder ny AB

Det nye AB-system er udskudt til den 21. juni 2018

Nyhedsbrev

Online Avis Arkiv

Første opkøb i 20 år: Velux køber amerikansk vinduesproducent

Opkøbet skal være med til at øge omsætningen hos Velux, der har flere opkøb på vej

Nyt fra byggecentrene
Lokal XL Byg får ny chef

Syv nye partnere til Schmidt Hammer Lassen

Udnævnelserne på de danske kontorer markerer et generationsskifte for den internationalt kendte arkitektvirksomhed

Vinduesproducent i nærkontakt med håndværkere

Har de seneste fire måneder kørt Danmark rundt for at inspirere over 700 af landets håndværkere

Byggeriet trækker antallet af selvstændige op

Lønmodtagerkulturen lever i bedste velgående. Ændringer i skattesystemet kan ændre udviklingen, mener Dansk Byggeri

Organiserede trætyve kan være på spil i Sydjylland

Ny prisfest i byggeriet skal gøre en forskel

Building Awards 2018: Internationale profiler og forskere giver inspiration til dansk byggeri - og samme dag hædres byggeriet med nye priser

BILLEDER: Store mængder af rå beton tager form i Nordhavn

Nyt fra byggecentrene
Festool satser på rådgivning

Nyt selektivt distributionssystem skal tilgodese professionelle håndværkere og øge salget hos Festool-forhandlere

Administrative byrder vokser, men der sker også fremskridt

EU´s persondataforordning og ny ferielov giver mere administrativt bøvl i virksomhederne. Alt går dog ikke den gale vej. Regelforenkling virker faktisk i over 500 tilfælde.

Ny bestyrelse i vandværk efter anklager om fusk

Kartelsag: Otte nedrivere tiltales for fusk med priser

Danmark har laveste andel af selvstændige i EU

Flakfortet skal føres tilbage til 1995-standard

Danmarks største arkitektfirma satser på træbyggeri

Har etableret forretningsområde med målet om at udvikle flere byggerier i træ og dele viden med både kolleger og kunder.

Anklage om svindel mod Hesalight-stifter

Nordiske Medier lancerer ny jobportal

Forligsmand udsætter varslet konflikt i to uger

Hvidbjerg Vinduet investerer 50 mio. kr. frem mod 2021

Afviser trods stigende konkurrence at rykke produktionen til udlandet

Fynsk savværk vil gerne udvide

Analyse: Spar fem minutter på vejene og skab tusindvis af job

Nyt fra byggecentrene
Åbner nye byggemarkeder i Hinnerup og Fredensborg

Barsk kloakinspektion på Færøerne

Milepæl for landinspektør

Anlægsgartner vækster planmæssigt

Københavnsk byggechef måske inhabil

Ugens nye virksomheder - uge 15

Ugens konkurser - uge 15

Ugens rokader i byggeriets top

Er du IT-moden, mester ?

MesterTips
Måske skal du have en professionel bestyrelse, mester !

Værktøjstest
SE VIDEO: Vanvittigt uheld med vinkelsliber

Se alle Medlemmernes egne nyheder

Stålspær til carporte mv.

Nøglerne til nybygget bosted afleveret mere end to måneder før tid

Kom og oplev Accoya® Shou Sugi Ban på Arhitect@Work 2018 i Forum - Keflico A/S

Hörmann Danmark mander op med nye medlemmer i familien

Portland Towers

GDPR - EU har ændret reglerne, vi stiller skarpt på Anonymisering af personoplysninger

Jupiter er nærmere end du tror - Nyt multimeter sætter standarden - i smart sæt med strømtang

Krav til elmåling 0,4–60 kV - Afholdelsesgaranti

Vidste du, at det er kæde og sjækler fra Fyns Kran Udstyr A/S, der...

Kampagnetilbud på Carhartt T-shirts

LED-belysning til parkeringshus i Ørestad

Montageskinne

Augumented Reality (AR) ved renoveringsopgaver

Meldgaard Silikat A/S på Elmia messe

Temadag om kølemidler

Stor sprøjtedyse forstøver i 360º

Tabletholder

Skal du søge midler via InnoBooster?

Lettere at sælge høj sikkerhed mod elbrande med færdigmonteret tavle

Nordfab på Nordbygg

Fremtiden for berøringsfri armaturer: design og teknologi

Produktnyhed: Casella Flow Detective - innovativ kalibrator til luftprøveta...

Landsdækkende panel for arkitekter lanceres på Building Green

EC POWER og Lochinvar indgår strategisk partnerskab for Nordamerika

Unik overdækning til cafeens gæster

Send til en kollega

0.215