23948sdkhjf

EFTERLYSNING: Gode ideer til genbrug af byggematerialer

Enemærke & Petersen lancerer kampagne for genbrug af byggematerialer
Enemærke & Petersen og BLOXHUB sætter spot på bæredygtigheden i byggebranchen med lanceringen af kampagnen ”Upcycle Challenge”, der indsamler gode idéer til genbrug af byggematerialer.

- Vi har startet kampagnen på baggrund af en samfundsudfordring: Byggebranchen tegner sig i dag for mere end 30 pct. af samfundets affaldsproduktion – og vi bruger mere end 40 pct. af samfundets ressourcer, fortæller forretningsudviklingsdirektør i Enemærke & Petersen, Peder Johansen, om baggrunden for crowdsourcing-kampagnen Upcycle Challenge:

- Som entreprenørvirksomhed står vi med en kæmpe mængde byggematerialer, som vi i dag betaler for at få bortskaffet - men hvad hvis byggeriet eller en helt anden branche kunne genbruge byggematerialerne?

Bæredygtig løsning til hele branchen
- Med Upcycle Challenge håber vi, at f.eks. studerende, forskere, virksomheder eller iværksættere har lyst til at sende deres bedste ideer til genbrug af byggematerialer og være med til at udvikle andres ideer. Det er vores håb, at en af idéerne har så stort forretningspotentiale, at vi kan videreudvikle idéen i samarbejde med vinderen og BLOXHUB – og at vi i sidste ende måske står med en bæredygtig løsning, som hele byggebranchen kan anvende i fremtiden. siger Peder Johansen

Vinderen får 30.000 DKR
Upcycle Challenge løber fra d. 6. april til d. 18. maj på upcyclechallenge.wazoku.com . Her kan deltagerne oprette en profil - og derefter uploade deres idé og være med til at fintune andres idéer. Alle uanset baggrund kan deltage.

Den 20. juni vil BLOXHUB være vært for konkurrencens finalearrangement, hvor 1., 2. og 3. præmien på henholdsvis 30.000, 20.000 og 10.000 DKR uddeles.

Læs mere om konkurrencen her


Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.158