23948sdkhjf

Er du klar til de nye persondata-regler, mester ?

Som håndværks- og servicevirksomhed behandler du dagligt persondata både om dine medarbejdere og kunder
Den 25. maj 2018 træder EU’s nye lovgivning om beskyttelse af persondata i kraft. Lovgivningen hedder GDPR (General Data Protection Regulation), og du har helt sikkert hørt snak om den flere steder.

Men hvad betyder lovgivningen egentlig for din forretning? Hvilke forholdsregler bør du tage, og hvordan forbereder du din forretning på de nye regler?

Hvis du arbejder med time-sagsstyring fra Minuba, så er systemet løbende blevet forberedt, så det lever op til de nye regler, ligesom der er udarbejdet datapolitikker.

- Som håndværks- og servicevirksomhed behandler du dagligt persondata både om dine medarbejdere og kunder. Derfor har vi styr på både lovgivningen og de dertilhørende ændringer, som mester og hans forretning skal tage højde for inden lovgivningen træder i kraft, forklarer landechef for Minuba i Danmark, Christoffer Feldt-Sørensen.

Minuba har udarbejdet en skabelon til persondatapolitik for indsamling og opbevaring af oplysninger til brug for opfyldelse af aftaler med servicevirksomheders medarbejdere og kunder.

- Skabelonerne er skrevet letforståeligt, så dine kunder og medarbejdere hurtigt kan forstå samt danne sig et overblik over, hvordan deres data anvendes og opbevares.

Hvis du udfylder skabelonen vil du have en persondatapolitik for indsamling og opbevaring af medarbejderoplysninger, herunder personoplysninger, anvendelse og opbevaring af personoplysninger såsom timeregistreringer, fravær, arbejdssedler, dokumentation, mv.. Hvis du følger skabelonen kan du sikre, at du lever op til de nye lovkrav, siger Christoffer Feldt-Sørensen.

Læs mere om reglerne og download skabelonerne her


Artiklen er en del af temaet MesterTips.

Kommenter artiklen
Tip redaktionen
Udvalgte artikler

Send til en kollega

0.14