23948sdkhjf

Følger du kunderne, mester ?

Hvis du vil følge kunderne er det vigtigt, at du er til stede på de sociale medier samt på rating- og smileyportaler
Hvis man ser meget TV kan man godt forledes til at tro, at de danske håndværkere er nogle snydepelse og klamphuggere. Sendefladen bugner af programmer som fortæller historien om familier som har fået deres liv smadret af utroværdige og inkompetente håndværkere.

Sådan er virkeligheden heldigvis ikke. Langt de fleste håndværkere er omhyggelige og dygtige og forsøger hver dag at udrette et stykke arbejde, som de selv kan være bekendt – og som kunden bliver tilfreds med.
Når det er sagt, så er der al mulig grund til at få stoppet de få håndværkere som snyder på vægten – og som giver hele branchen et dårligt ry.

Her er den store årlige begivenhed Årets Håndværker et glimrende eksempel. Her hyldes de bedste håndværkere på baggrund af ratings fra deres kunder. Her er der slet ikke plads til useriøse håndværkere.

Da de fleste private kunder i dag netop søger deres håndværkere på nettet, så er det oplagt, at håndværkere med gode skudsmål også bliver foretrukket.
Man kan så mene, at man godt kan lave kvalitetshåndværk uden at være tilknyttet en ratingportal. Og det kan man helt sikkert. Markedet er bare på vej et andet sted hen – og hvis du vil følge kunderne, så er det vigtigt, at du er til stede på de sociale medier samt på rating- og smileyportaler.

Artiklen er en del af temaet MesterTips.

Kommenter artiklen (2)
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.093