23948sdkhjf

KPK klar med nyt digitalt værktøj til håndværkerne

Vinduesproducent vil blandt andet gøre det lettere for håndværkerne at beregne priser
Et nyt digitalt univers skal gøre livet lettere for de danske håndværkere. Det er vinduesproducenten KPK Døre og Vinduer, der i dag går i luften med sit nye tiltag, KPK365, som blandt andet gør det nemt og hurtigt at beregne pris, give tilbud, bestille nye døre og vinduer og meget mere – uanset hvor du er.
Baggrunden for det nye digitale univers er, at hele 65 pct. af de danske håndværkere mener det er en udfordring, at de ikke selv har mulighed for at beregne tilbud, når de skal handle byggematerialer. Det viser en undersøgelse blandt cirka 500 håndværksmestre, som KPK Døre og Vinduer står bag.

Den udfordring gør KPK Døre og Vinduer altså nu noget ved med lanceringen af et helt nyt digitalt univers på virksomhedens hjemmeside.

- Det har været afgørende for os at gøre livet endnu lettere for vores kunder. I dag har vi allerede en af branchens mest brugte prislister, hvor håndværkerne kan få oplyst priser på enkelte vinduer. Det er den prisliste, som vi nu også gør digital, og med vores nye platform kan håndværkeren med det samme genere et samlet tilbudsoverblik, uanset hvor han eller hun befinder sig, forklarer salgschef Peter Bechmann i KPK Døre og Vinduer og fortsætter:

- Det er superlet at overskue både muligheder og priser. Når håndværkeren eksempelvis befinder sig ude ved kunden eller på byggepladsen, kan han lynhurtigt indtaste målene, og se hvilke muligheder der er tilgængelige og til hvilken pris. Der er desuden også mulighed for at vælge farver og tilbehør som beslag og håndtag, og når forespørgslen er klar, kan materialet bestilles med det samme.

Men det er ikke kun prisberegneren, som den nye platform kan bidrage med. I KPK365 kan håndværkeren således også oprette og arkivere sager, lægge eventuelle monteringsudgifter oveni materialeprisen samt sende tilbuddet direkte videre til kunderne med håndværkerens eget logo på.

Ny kundeservice-kanal
- Hos KPK har vi stor respekt for både håndværkerens forretning og tid. Det er derfor med stor glæde, at vi nu som supplement til den trykte prisliste kan tilbyde dem dette nye digitale værktøj, der både sparer tid og åbner op for nye muligheder i salgsarbejdet. Vi tror på, at det bliver håndværkerens nye yndlingsværktøj, siger Peter Bechmann.

- Det er vigtigt at understrege, at KPK365 er et supplement til vores normale kundeservice. Det er endnu en kanal, der har til formål at styrke kommunikationen mellem os og vores kunder, og vi er naturligvis som altid tilgængelige på både telefon og mail.

Peter Bechmann fremhæver, at KPK’s personale følger alle ordrer, der oprettes digitalt, for at sikre, at der ikke sker fejl.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094