23948sdkhjf

Installatørprogram fejrer 5-års jubilæum

Et af installatørbranchens anerkendte installatørprogrammer runder et skarpt hjørne. Det er Bosch Climate Partner som fylder fem år i Danmark. Partnerprogrammet er blevet et af de mest velansete herhjemme både blandt installatører og forbrugere og er blevet et kvalitetsstempel for garanti og sikkerhed.

Programmet tæller i dag mere end 160 installatørvirksomheder, og der kommer hele tiden flere til. Bosch Climate Partner dækker hele Danmark og omfatter sågar også en installatør på Grønland.

I løbet af de sidste to år har over 1.000 kursister fået vejledning om nye produkter, løsninger og lovgivning på energiområdet.

- Det er med til at understrege efterspørgslen i branchen på certificerede partnerskaber, som kan give installatørerne den seneste viden og værktøjer til at hjælpe forbrugerne med at skifte til energivenlige løsninger. Programmets popularitet bakkes op af nye tal, der viser, at 91 pct. af de kunder, der har fået installeret et produkt af en Bosch Climate Partner, ville anbefale dem til andre, siger Brian Nielsen, som er produktchef hos Bosch Termoteknik.

- Vi er meget stolte over Bosch Climate Partner og den flotte milepæl, som det er at runde fem år. Siden vi lancerede konceptet i 2013 har vi fået en endnu tættere dialog og samarbejde med vores mange partnere og skabt en stærk platform til at markedsføre gasfyr og varmepumper over for husejerne.
Nu er programmet nået til sin næste fase, hvor vi sætter fokus på at øge vidensniveauet blandt installatørerne om varmepumper. Hvis vi for alvor skal udbrede varmepumper, kræver det blandt andet færre fejlinstallationer, og derfor vil vi gøre vores for at løfte kompetencerne i installationsbranchen, siger Brian Nielsen.

Mange fordele
Udover at få adgang til Bosch Climate Partner-logoet får installatørpartnerne også en lang række andre fordele som faglig opkvalificering og udvidede muligheder for markedsføring. Det omfatter bl.a. tekniske kurser, videreuddannelse og salgstræning med de indsigter om de nyeste løsninger og produkter på markedet samt adgang til fælles kampagner og events med Bosch Termoteknik.

På den måde bliver det lettere at fortælle kunderne om fordelene ved energivenlige varmepumper, særligt for mindre installatører, der ikke nødvendigvis har kapacitet til selv at bruge ressourcer på markedsføring og salg, men i stedet fokuserer på at levere et godt produkt. 2

- Vi er enormt glade for at være en del af Bosch Climate Partner. Næsten alle vores kunder kender til programmet og efterspørger det, da de ved, at det står for noget af branchens bedste garanti, kvalitet og service. I sidste ende gør det kunderne mere trygge og hjælper dem med at tage beslutningen om at skifte til en ny gaskedel eller varmepumpe, siger Bo Larsen, medejer af Drewsen VVS.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

1.115