23948sdkhjf

VVS-grossist laver super-sælgere

Brødrene Dahl har netop lanceret et nyt uddannelsesforløb, som skal ruste virksomheden til fremtidens salg. BD Akademi er navnet på uddannelsen, som skal tiltrække og fastholde salgstalenter til virksomheden samt opkvalificere erfarne sælgere til en hverdag med ny købsadfærd, ”disruption” og digitale udfordringer.

- Vores forventninger til det her forløb er, at der kommer nogle dygtigere, topmotiverede salgsrådgivere ud i den anden ende, som kan løfte salget og udvikle virksomheden, og som også kan være med til at inspirere deres kolleger og give os nogle bedre resultater, siger HR-direktør i Brødrene Dahl, Ann Marie Jakobsen og fortæller, at de første 22 sælgere er startet på uddannelsesforløbet.

Man skal ville vide mere
Ifølge HR-direktøren er de ansattes kompetenceudvikling et vigtigt element i udviklingen af den mere end 150 år gamle virksomhed med 1.350 medarbejdere og 53 butikker over hele landet.

- Det, vi skal leve af, er kompetencer. Fremtiden ligger i at vide mere og være nysgerrig, understreger Ann Marie Jakobsen.

Brødrene Dahl satser på at starte nye hold hvert andet år. Virksomheden har omkring 200 interne sælgere. De er typisk startet som elever i Brødrene Dahl og har ofte baggrund som faglærte, fx salgsassistenter og VVS’ere.

Praktik vægtes højt
På BD Akademi undervises der i de traditionelle merkantile fag som salgspsykologi, digital markedsføring og strategisk salg. Fælles for alle moduler er en praksisnær tilgang, så den studerende med det samme kan anvende sine nye færdigheder og omsætte det til værdi i virksomheden.

Fagene på uddannelsesforløbet er hentet fra akademiuddannelsen i salg og markedsføring. Efter at have gennemført og bestået forløbet, kan den enkelte deltager vælge at tage endnu et valgfag og skrive et afgangsprojekt. Herefter har deltageren en komplet akademiuddannelse, svarende til en kort videregående uddannelse.

Fleksibelt forløb
Undervisningsforløbet i det første fag strækker sig hen over sommeren og afsluttes til efteråret med eksamen, så der er tid til refleksion og hjemmearbejde mellem de enkelte undervisningsdage. Deltagerne kommer fra hele landet og ved at uddanne sig sammen, sideløbende med deres job, styrkes netværk og sammenhold på tværs af landet og organisationen.

BD Akademi gennemføres med Erhvervsakademi Aarhus som uddannelsespartner.

- Det har vi gjort, fordi Erhvervsakademi Aarhus laver uddannelse af høj kvalitet og er gode til at tilrettelægge det fleksibelt i forhold til vores forretning og behov. Samtidig er undervisningen tonet til sælgernes hverdag og så er den praksisnær, siger Ann Marie Jacobsen.

Artiklen er en del af temaet Nyt fra byggecentrene.

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.251