23948sdkhjf

Lemvigh-Müller vinder pris for brug af kunstig intelligens

| Af Redaktionen | Tip redaktionen om en historie

Den har banket stormestre i skak. Den bliver brugt i forbindelse med kræftdiagnosticering. Og nu er den rykket ind i grossistbranchen.

Læs også: Stål- og teknikgrossist snor sig til bedre sikkerhed

Lemvigh-Müller har for et lille års tid siden taget IBM’s kunstige intelligens ”Watson Explorer” i brug som en digital salgsassistent. Det går så godt, at grossisten vandt sølv i kategorien ”AI og Analytics” til Danish Digital Award 2019, der løb af stablen 9. maj.

- Vi satser på kunstig intelligens, som vi ser som en nøgle dels til bedre kundeoplevelser, dels til øget konkurrenceevne. Vi er selvfølgelig enormt glade for og stolte over at have vundet sølv lige præcis i kategorien ”AI og Analytics”, for det fortæller, at vi er helt på rette spor, siger økonomidirektør Tony Christensen, der har haft ansvaret for implementeringen af Watson i Lemvigh-Müller.

Håndværkere får hurtigere hjælp
Juryen har i sin begrundelse netop fremhævet, at Watson har gjort det muligt at øge kundeoplevelsen. Lemvigh-Müllers kunder er blandt andet håndværkere, typisk installatører, og det kan være lidt af et detektivarbejde at hjælpe dem, når de ringer ind for at få hjælp til at finde sikkerhedssko, slagboremaskiner, befæstelse og vvs- og el-materiel blandt Lemvigh-Müllers 350.000 varenumre.

Nogle gange har de kun et billede af det ønskede produkt, andre gange efterspørger de et udgået produkt, eller de er i tvivl om, hvilke komponenter de skal bruge til en bestemt opgave.

Hvor Lemvigh-Müllers sælgere tidligere skulle klikke sig igennem mange skærmbilleder i flere forskellige systemer, tager søgningen med Watson nu kun et par sekunder i ét system, fordi den søger i alle produktinformationer på en gang og kobler informationer på tværs af systemer.

- Med Watson kan vi give kunderne lynhurtig hjælp, og vores sælgere får også bedre mulighed for at give personlig service, fordi de ikke skal bruge energi på tidskrævende søgeprocesser. Det er vigtigt, for vi ved, at vores kunder gerne vil tale med et menneske, som forstår deres arbejdsopgaver, lytter, spørger og byder ind med løsninger – og også har plads til et smil. Ved at kombinere kunstig intelligens med menneskelig intelligens kan vi give den bedst mulige kundeservice, og det er dér, vi for alvor kan adskille os fra vores konkurrenter, siger Christian Herbert.

Mere om: Lemvigh-Müller
Hold dig opdateret med Mester Tidende
Er du abonnent? Bliv abonnent

Med et abonnement får du ubegrænset adgang til online avisen. Læs avisen online

Kommentarer (0)
Forsiden lige nu

Munck Gruppen vinder milliardudbud i Grønland

Beslutningen om det sidste af tre lufthavnsprojekter lader dog vente på sig

Bløde værdier skal trække lærlinge til el og vvs

Installatører: Vi holder lønnen nogenlunde i ro

1

Kør lidt længere med byggeaffaldet og spar penge, mester!

ABC Pavilloner vinder Femern-kontrakt

Nyhedsbrev

Ejendomsselskab har haft 176 sager i huslejenævnet på to år

Ti procent af de sager, som LLO kører i huslejenævnene, handler om ejendomsselskabet 360 North.

Online Avis Arkiv

Spionage-tiltalt tidligere Velux-chef skal for retten i april

Varebiler
Byggeriet vil helst lease varebiler

Jysk dørproducent vil satse på det moderne

Har du også store udsving i ordretilgangen, mester?

Malerfirma klar til kæmpeprojekt på Øresundsbroen

CRH Denmark køber familievirksomhed

Nordisk modulgigant går på børsen

Mette søger lastbilchauffør fra one-night-stand: Er far til hendes søn

Nyt fra byggecentrene
Byggecenterkæde satser på udlejning af grønne maskiner

Mangler du også folk, mester?

En tredjedel af de små og mellemstore virksomheder er begrænset af mangel på arbejdskraft

Eurodan-Huse runder milliarden

Solgt for et halvt år siden: Nu er Balslev gået konkurs

Louise: Sådan hænger det sammen, Pernille!

Lund & Staun er konkurs

Dansk Byggeri: Speed forhandlinger om infrastrukturen op

3F: Dansk Byggeri skyder forbi praktikplads-problematik

DEBAT: Forbundssekretær i 3F Søren Heisel går i dette debatindlæg i rette med Dansk Byggeri og finder det ubegribeligt, at virksomhederne importerer arbejdskraft i stedet for at oprette praktikpladser

Nyt fra byggecentrene
Ny filialchef for Bygma Gråsten

Installatører: Boligjobordningen skal udvides og ikke nedlægges

Rosenkrantz-Theil: Dansk Byggeri sminker lærlingetal

NCC er halvvejs med renovering af Lyngbyvejen

Ugens konkurser - uge 27

Støttepartier: Vil afskaffe håndværkerfradraget

Landets største entreprenører har kun få lærlinge

Man kalder ham Klyden og han er specialist i lydteknik

Ny projektleder hos Bunch Bygningsfysik

500 byggevirksomheder konkurs på et halvt år

Gentofte vil kun hyre byggefirmaer med lærlinge

Bryder tendens i byggeriet: Færre konkurser i installationsbranchen

2

TEST: Her er den bedste fælgrens til din bil, mester!

Eks-minister får job i renovations-koncern

Se alle Medlemmernes egne nyheder

”Vælg bæredygtigt” når der skal bygges eller renoveres

Mobil aircondition med WIFI og naturligt kølemiddel

VVS-Grossist tager stort socialt ansvar

Pettinaroli - måske det bredeste vvs-sortiment på markedet

Ara-el præsenterer ATyS S

40 fods støjdæmpet container med opsamlingskar

VVS-grossist investerer i fremtidig arbejdskraft

Grindex løsninger til industrien

Manicus Teknik præsenterer KTR koblinger til pumpeteknologi

Riwal ekspanderer i Europa

Optimér din viden om transformerstationer (10/0,4 kV)

ATyS d M fra Socomec

Michael Mottlau ny advisor hos V2C

Yderligere skærpelse af 10kg reglen i 2020?

Står du og mangler en surring?

Portalkraner til håndtering og transport

Bekymret for vandkvaliteten? Udskift bekymringen med en kølig, ren og smagfuld tillid

Dekorationssten.

KTR BoWex Buetandskobling

Fremtidens Fundament og DJ Boringer opfører træhus

Best Practice: Levering af cement

Overvågning og styring af elektricitet

Grøn og klimavenlig serverkøling

Udendørs elevator nedtagning & nyopsætning på 1 dag!

Prøv Daarbak's sommerspin!

Send til en kollega

0.375