23948sdkhjf

Frost 2: Grossist fylder landets biografer

Den gammeldags pointklub er død. Det er erfaringen hos Brødrene Dahl, der siden 2016 har drevet loyalitetsklubben, Klub Dahl, som et tilbud til sine kunder. Klubben, der startede som en klassisk pointklub, kom ikke rigtigt ud af starthullerne, men en vitaminindsprøjtning i starten af året har speedet medlemstallet kraftigt op. I disse dage har nogle af medlemmerne valgt at invitere familien i biografen, mens andre tidligere på året var på virksomhedsbesøg i Jylland.

Derfor er 750 biografsæder landet over i disse dage optaget af medlemmer af Brødrene Dahls loyalitetsklub og deres familier. Med billetter til forpremiere på Frost 2 runder Klub Dahl et særdeles succesfuldt år af

Den gammeldags pointklub er død. Det er erfaringen hos Brødrene Dahl, der siden 2016 har drevet loyalitetsklubben, Klub Dahl, som et tilbud til sine kunder. Klubben, der startede som en klassisk pointklub, kom ikke rigtigt ud af starthullerne, men en vitaminindsprøjtning i starten af året har speedet medlemstallet kraftigt op. I disse dage har nogle af medlemmerne valgt at invitere familien i biografen, mens andre tidligere på året var på virksomhedsbesøg i Jylland.

-Ideen med en loyalitetsklub er at værne om kundernes trofasthed ved at give noget til gengæld efter et køb. I vores tilfælde optjente kunderne point, som de kunne bruge til køb af alt fra iPads til haveredskaber og smykkeskrin til konen. Det tændte ikke helt installatørerne, og derfor gik vi i starten af året i luften med et nyt koncept. I stedet for det åbenlyse fokus på pris og merkøb har vi prøvet at skabe interesse for kompetenceudvikling og inspiration, og det har haft en overraskende positiv virkning, siger marketingchef i Brødrene Dahl, Sinne Kold.

Virksomhedsbesøg udsolgt på få dage
Medlemmerne optjener stadig points i Klub Dahl, og men får nu også tilbud om uddannelse, forretningsudvikling, marketinghjælp og inspirationsture. I efteråret var 30 medlemmer på en heldagstur til Pressalit. Bussen var fyldt på et par dage, og der har efterfølgende været stor efterspørgsel på tilsvarende ture.

-Det kom bag på os, at så mange er klar til at rive en arbejdsdag ud af kalenderen for at komme på virksomhedsbesøg. Installatørerne er videbegærlige. Der er en interesse for at blive klogere på branchen og på egen forretning, og det skal en moderne medlemsklub afspejle for at være attraktiv, siger Sinne Kold og fortæller, at en anden populær medlemsservice er et forretningstjek og efterfølgende anbefalinger til, hvad man kan gøre for at optimere sin forretning.

Artiklen er en del af temaet Nyt fra byggecentrene.

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.125