23948sdkhjf

Byggecenterkæde: Kunderne vil have lette løsninger

Danskerne køber sig til flere og flere serviceydelser for at frigøre tid til andre ting. Både fordi vi har mere travlt, og fordi vi har råd til det. Tid er blevet vores vigtigste ressource, og mange vælger ”convenience”-løsninger – nemme løsninger og produkter, som giver plads til andre aktiviteter end de praktiske.

De travle børnefamilier får hjælp til rengøring og vasketøj og køber dagligvarer på nettet, og de ældre får luftet hunden, får hjælp til havearbejde og reparationer i hjemmet.

Vi outsourcer mange af de opgaver, vi tidligere selv stod for, for at få balance mellem arbejdsliv og fritid. Det er en tendens, som de mærker i Bauhaus, der har stor succes med konceptet Montageservice, siger montageservice leder, Martin Knappe:

- Folk har ikke de brede kompetencer længere, men bliver mere specialiserede indenfor deres egne områder og har derfor brug for hjælp til praktiske opgaver. De vil hellere arbejde nogle timer mere og så betale sig fra reparationer og vedligehold i hjemmet. Mange af de yngre har ikke lært det hjemmefra, fordi deres forældre altid har hyret nogen til de praktiske opgaver – og det ser ud til at være en generel tendens.

Vi vil hellere bruge vores tid på noget andet
Lise og Karl-Heinz Sterlein fra Greve købte badeværelsesmøbler, håndvask, spejl med lys i Bauhaus og fik det hele monteret af lokale håndværkere, der kunne udføre alle de nødvendige opgaver på én gang, fortæller Lise Sterlein:
- Det fungerede så godt! Og vi var glade for kun at skulle gå et sted hen og lade BAUHAUS stå for det hele. Måske kunne vi have undersøgt om, vi kunne få monteringen billigere et andet sted, men når det glider så fint, er der ingen grund til det! Min mand har altid arbejdet meget, så derfor har vi betalt os fra den slags arbejde. Så er du også sikker på, at det er i orden – og du kan brokke dig, hvis der er noget i vejen!

Det skal være nemt og bekvemt
Det er netop bekvemmelighed og tryghed, der er omdrejningspunkt for Montageservice:
- Fordelene for kunderne er, at det er nemt og bekvemt. De samarbejder med en robust spiller på markedet og behøver ikke bekymre sig for, om prisen holder, om håndværkerne dukker op – eller om de overhovedet kan få fat på en håndværker, også til de mindre opgaver, siger Martin Knappe.

Når kunderne køber en vare i Bauhaus, kan de bestille montering ved kassen. Bauhaus tager sig af alt det praktiske og administrative med at kontakte lokale håndværkere og indhente tilbud. Kunden får en fast pris og overlader ansvaret til Bauhaus, der er garant for både pris og garanti på det udførte arbejde.

Artiklen er en del af temaet Nyt fra byggecentrene.

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.126