23948sdkhjf

Nu kan du integrere vindues-app med dit økonomisystem

Vinduesproducenten KPK Døre & Vinduer styrker digitalisering med ny servicefunktion

I begyndelsen af 2018 lancerede KPK Døre og Vinduer i Nykøbing Mors det digitale værktøj KPK 365, som gør det nemt for håndværkere at beregne pris, give tilbud og bestille produkter. Nu går virksomheden skridtet videre og udvider appen med en ekstra servicefunktion, der gør det muligt at integrere et økonomisystem i vinduesappen.

- Vores nyeste digitale tiltag er en ny såkaldt API-integration til KPK 365-app, som gør det muligt at få et økonomisystem som Dinero eller E-conomic til at snakke sammen med appen. På den måde slipper kunden for at sidde manuelt og taste alle priserne ind for hvert enkelt produkt – de bliver i stedet automatisk sendt fra appen til økonomisystemet. Det eneste, håndværkeren selv skal gøre, er således at tilføje arbejdsløn og udgifter til ekstra materialer som eksempelvis fugemasse, forklarer salgschef i KPK Døre og Vinduer, Peter Bechmann.

- De digitale funktioner er et supplement til vores eksisterende service, og vores kunder har derfor stadig mulighed for at ringe, maile eller sende en fax på traditionel vis. Servicefunktionerne i 365 henvender sig til alle, der har lyst til at arbejde digitalt og have alt lige ved hånden på deres smartphone eller tablet, og den mulighed skal de selvfølgelig også have, når de er ude for at give et tilbud hos en kunde, forklarer Peter Bechmann.

 Mindre skrivebordsarbejde og mere kundeservice

En af de unge håndværkere, som er flittig bruger af KPK’s vinduesapp, er Jakob Markus, der er tømrermester og indehaver af JM Byggeservice i Sunds ved Herning. Han ser et stort potentiale i den nye funktion:

- Jeg ser frem til at komme i gang med at bruge den nye funktion, som for mig at se har et kæmpe potentiale i forhold til at spare tid. Det er nemlig lidt af et rugbrødsarbejde at overføre data fra ét program til et andet, og hidtil er der gået meget tid med det. Så det vil helt sikkert kunne mærkes, at det ikke længere er nødvendigt, siger Jakob Markus.

Tidligere brugte han et Excel-ark til at holde styr på tilbud til kunderne, men bruger nu i stedet KPK 365. Ifølge Jakob Markus giver den digitale vinduesapp nemlig en masse ekstra fordele:

- KPK 365 er et meget struktureret digitalt værktøj, som gør mit arbejde nemmere og hurtigere. Det giver mig en frihed, at jeg bare kan tage min iPad under armen og på den måde altid have det hele lige ved hånden. Jeg bruger i høj grad 365 som en tjekliste, så jeg husker at komme omkring det hele ude hos en kunde, og derudover fungerer den som en ekstra kundeservice, hvor man kan vise de konkrete produkter til kunden med det samme og gennemgå tilbuddet sammen, siger Jakob Markus og fortsætter:

 - På den måde er det nemmere for kunden at beslutte sig og sige ja til tilbuddet på stedet, hvilket gør, at ordren som regel bliver lagt hurtigere uden en masse tidskrævende kommunikation frem og tilbage. Der bliver således mindre skrivebordsarbejde og mere kundeservice. Det er en kæmpe fordel, når man som mig er håndværker og hellere vil lægge timerne ude hos kunderne end hjemme på kontoret

Artiklen er en del af temaet De Digitale Håndværkere.

Kommenter på artiklen
Tip redaktionen
Udvalgte artikler

Send til en kollega

0.141