23948sdkhjf

Svendene tager gas på mesters digitale færdigheder

Reklamefilm fra ”det virkelige liv” skal få mester til at putter blyant og papir i lommen og i stedet bruge digitale løsninger

Mester er nervøs for, at svendene ikke har fået alle materialer og timer med, eller fordi de ikke har udfyldt arbejdssedlerne. Men svendene har styr på sagerne og alt er registreret i Ordrestyring-appen: Scenerne i en ny reklamefilm udstiller mesters digitale parathed og tapper direkte ind i scener fra den virkelige verden i bygge- og håndværkerbranchen.

Sådan lyder meldingen i en pressemeddelelse fra timesags-programmet Ordrestyring, der gennem de senere år har oplevet tocifrede vækstrater og med sin første reklamefilm nogensinde, ikke lægger skjul på, at scenerne er tyvstjålet direkte fra den virkelige verden.

- Vores helt store konkurrent er, hvor utroligt det end lyder, blyant og papir. Størstedelen af de nye kunder vi får, de udfylder stadig de fysiske arbejds- og ugesedler på papir og afleverer i administrationen, som så igen overfører det manuelt til fakturering, regnskabet og lønsystemet. Det er ekstremt tidskrævende arbejdsgange, og som også er fejlbehæftet, forklarer marketingchef hos Ordrestyring, Bertrand Carton.

Den nye reklamefilm, der med en god portion humor udstiller mesters, digitale kompetencer, er netop gået i luften på en række landsdækkende TV- kanaler, herunder bl.a. TV3, TV3+, TV3 Sport, Xee m.fl. Filmen kommer også til at dominere Ordrestyrings sociale medier i den kommende periode.

Svendene presser på

- Vores erfaring viser os jo, at når håndværksvirksomheder vil effektivisere med digitale værktøjer, så er det ikke altid med mesters gode vilje. I mange tilfælde er det faktisk de unge svende, der trækker de lidt ældre håndværksmestre med, forklarer Bertrand Carton.

Med denne film vil Ordrestyring selvfølgelig gerne vise, at det aldrig har været nemmere at skifte papir og blyant ud som håndværker og at få styr på det hele i sin forretning. Samtidig er digitale og smarte værktøjer også i høj grad med til at tiltrække og fastholde medarbejdere.

Og for at illustrere, hvor nemt det er og hvor hurtigt bl.a. time- og materialeregistreringen kan foretages, så har svenden i reklamefilmen mens han sad på ”tønden” udarbejdet timeregistreringen.  Også fakturaen er sendt afsted allerede inden han har forladt toilettet og kunden.

- Selv om Ordrestyring i de her år oplever rekordstore vækstrater og digitaliseringen tager fart i byggeriet, så må vi også konstatere, at der stadig er mange, der hænger i bremsen. Derfor forsøger vi med reklamefilmen og håndværkshumor nu at gå nye veje for at vise hvor effektivt det er at have en timesags-motor kørende, siger Bertrand Carton.

Efter første bølge her i starten af året kommer der en ny bølge på sendefladerne igen i marts måned. Bliver reklamefilmen en succes er det planen at skyde en ny film til næste år igen.

Se reklamfilmen her

Artiklen er en del af temaet De Digitale Håndværkere.

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler
Andre Nordiske Medier

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.125