23948sdkhjf

Jysk murermester henter omsætningen på nettet

Målrettet indsats på markedsføring giver murermester kunder i hele Danmark

- Det kommer bag på rigtig mange, når jeg fortæller, at jyske håndværkere har masser af opgaver på Fyn og Sjælland, og jeg selv er ingen undtagelse. Når det kan lade sig gøre, skyldes det i høj grad, at jeg hver dag er meget bevidst om at arbejde med min egen markedsføring, og det giver pote, siger Atee Hansen, der er murermester i sit eget firma A. Hansen.

Han forklarer, at hvor håndværkere for 25 år siden var afhængige af annoncer i lokalavisen, telefonbogen og mundtlige anbefalinger, ser det anderledes ud anno 2021.

- Her i firmaet arbejder vi målrettet med vores online markedsføring, siger Atee Hansen.

Han har fornylig vundet Håndværker.dk-prisen for at være bedste murer - rated af brugerne - i Region Midtjylland i 2020. Det er en pris, han også vandt i 2019 sammen med en pris for at være bedst anbefalet hovedentreprenør.

 Det er da også især på Håndværker.dk, at Atee Hansen er opmærksom på sin markedsføring. Håndværker.dk fungerer som søgeportal og en slags Trustpilot for håndværkere. Den gør det muligt for danskerne at søge blandt 58.000 håndværkere inden for alle faggrupper for at finde en håndværker til projektet i hjemmet. Det bliver til flere tusinde videreformidlinger af opgaver til håndværkerne hver måned.

Når en håndværker har udført en opgave, kan kunden anbefale håndværkeren på søgeportalen. Det gør det nemt for nye kunder at orientere sig og vælge håndværkere, som andre har haft gode erfaringer med.

- Jeg valgte ret tidligt at arbejde målrettet med min markedsføring på Håndværker.dk ved at bede kunderne om at vurdere mit arbejde. Derfor har jeg i dag over 100 anbefalinger og en gennemsnitlig score på 4,8 ud af 5. Det giver tryghed for nye kunder og dermed flere opgaver til mig, og udover kunder i Jylland kommer mange af de opgaver altså fra Sjælland og Fyn. På den måde er platformen blevet uundværlig, fordi jeg genererer en stor del af min omsætning her, siger Atee Hansen.

 Tendens blandt håndværkere

I Håndværker.dk ser marketing- og kommerciel direktør, Thorsten Olsen, flere og flere håndværkere fokusere på deres markedsføring.

 - Man får ikke en femstjernet anbefaling, hvis man ikke har lavet et godt stykke arbejde først. Som i mange andre tilfælde, er det kvaliteten af arbejdet, der er det bærende. Atee Hansen er et rigtig godt eksempel på en selvstændig håndværker, der får en hel masse ud af at arbejde med sin markedsføring, siger Thorsten Olsen.

- Mange danskere er usikre, når de skal finde et håndværkerfirma, fordi der går mange skrækhistorier om fejl, sjusk og snyd. Derfor giver det mening, at man flasher sit arbejde og viser, at andre har anerkendt ens indsats, fastlår Thorsten Olsen.

Artiklen er en del af temaet De Digitale Håndværkere.

Kommenter artiklen
Tip redaktionen
Udvalgte artikler

Send til en kollega

0.109