23948sdkhjf

Hun skal styrke konkurrenceevnen ved at fokusere på medarbejderne

Nordomatic ansætter danske Nana Dierks i en nyoprettet stilling som Group Head of People & Culture

Konkurrencen om kompetencerne er hård i de nordiske lande. Som en af Nordens førende systemintegratorer inden for Building Management Systemer vil Nordomatic-koncernen styrke sin position i markedet gennem strategiske tiltag inden for virksomhedskultur og bæredygtighed.

Fokus på medarbejderne har altid været en del af virksomhedskulturen i koncernen, der blandt andet har medarbejdere som kulturambassadører til at byde nye kolleger velkommen - og til at styrke sammenhængskraften og konkurrenceevnen ved at dele viden og erfaringer på tværs af lokationer og funktioner.

- Ganske vist er vi en teknologibaseret virksomhed. Men værdien for vores kunder skabes af medarbejdernes viden og engagement. Det er derfor ekstremt vigtigt, at vi fastholder og udvikler en stærk virksomhedskultur, hvor vores medarbejdere er glade for deres arbejde - og både udvikler tekniske færdigheder og opbygger gode sociale relationer såvel internt som eksternt, siger adm. direktør i Nordomatic Danmark A/S, Toke Juul, som også er vicekoncernchef med ansvar for opkøb og organisationsudvikling

Nordomatic-koncernen har gennem en periode arbejdet med at udvikle programmer og tiltag på tværs af landegrænser, forretningsområder og lokationer. Og med ansættelsen af danske Nana Dierks som Group Head of People & Culture sætter den nordiske koncernledelse nu ekstra kræfter ind på at prioritere de godt 450 medarbejdere, der er fordelt med 170 i Danmark, 250 i Sverige og godt 30 i Norge.

- Jeg glæder mig til at lære landechefer, ledere og medarbejderne i de tre lande at kende, så vi sammen kan udvikle en af Nordens bedste virksomhedskulturer. Koncernen har allerede igangsat tiltag inden for kompetenceudvikling og medarbejderpleje, blandt andet Nordomatic Academy. Herudover har koncernledelsen og ejerne gennem udvalgte Verdensmål sendt et klart signal om, at de vil opbygge et stærkt brand med fokus på bæredygtighed, såvel socialt som klima- og samfundsmæssigt. Det er virkelig motiverende for mig at få denne mulighed for at yde mit bidrag til en så meningsfuld dagsorden, siger Nana Dierks.

 Strategisk HR

Hun kommer senest fra Matas A/S, hvor hun havde ansvar for et strategisk udviklingsprojekt i krydsfeltet mellem systemer, processer, strukturer og kultur. Tidligere har hun arbejdet som koncern HR-chef i Brdr. Hartmann A/S og har haft ledende HR-stillinger i Gillette Group Nordic, Smith & Nephew og i Schneider Electric.

- Gennem sine tidligere stillinger har Nana opbygget en solid erfaring med strategisk HR både i danske, nordiske og internationale virksomheder. Herudover har hun praktisk erfaring med projekt- og forandringsledelse og er en stærk kommunikator. Det er egenskaber, som vi glæder os til at få ombord i en koncern, hvor jorden drejer hurtigt rundt om solen, og hvor forandring i en højteknologisk branche er en indbygget del af hverdagen, siger Toke Juul.

Nana Dierks er 49 år, uddannet fra Aarhus Universitet og har parallelt med sin karriere løbende videreuddannet sig indenfor projektledelse, facilitering, coaching og systemisk proceskonsultation.

Kommenter artiklen
Tip redaktionen
Udvalgte artikler

Send til en kollega

0.11