23948sdkhjf

Løvens Hule-virksomhed lander første millionoverskud

En justeret forretningsmodel, et stærkere brand og en efterhånden stor og loyal kundeskare.

Det er ifølge malingvirksomheden Decofarver.dk den tredelte opskrift på den fremgang, virksomheden oplevede i 2020, inden en optræden i det populære tv-program Løvens Hule i starten af i år var med til at udbrede kendskabet til den onlinebaserede malerhandel.

Ifølge en pressemeddelelse omsatte Decofarver sidste år for 35 mio. kr., hvilket var 5 mio. mere, end forventningen lød på halvvejs gennem regnskabsåret. Regnskabet og overskuddet på 1,6 mio. før skat betegnes af to stiftere, Brian Dennis Jensen og Jesper Laursen, som tilfredsstillende, og makkerparret fremhæver den udvikling, virksomheden har været igennem.

– Vi er gået fra at være en lille startup til nu at være en mellemstor virksomhed med mere strømlinede processer. Samtidig er vi blevet ekstremt meget bedre til at tjene penge. Vores købmandskab er blevet bedre, og vores webshop er blevet bedre og bedre, lyder det fra Brian Dennis Jensen.

Nye markeder og flere danske andele

De to ejere peger på, at de er blevet bedre til at bevæge sig væk fra driften og få større fokus på indtjeningen. De tør tage større chancer, og det sås blandt andet, da de tog springet og kastede sig for DR-løverne i tv-programmet, der løb over skærmen i januar. Jacob Risgaard, Jan Lehrmann og Mia Wagner bed alle på, og de tre investorer er begejstrede over virksomhedens udvikling.

– Vi var ikke et sekund i tvivl om, at Decofarver.dk ville blive en god investering. Virksomheden bliver bare ved med at blive stærkere og kommer ud med et flot resultat. Samtidig har vi nu har vi fået fintunet maskinen, så vi er klar til endnu mere vækst, siger investor Jacob Risgaard.

Investorerne har blandt andet bidraget til, at logistikken er helt på plads, så virksomheden er klar til at vokse yderligere. Det er blandt andet sket i form af en flytning til et 1.800 kvm stort og topmoderne lager, ansættelse af flere medarbejdere og en øget marketingindsats.

I det nye regnskabsår har den online farvehandler planer om at udvide til nye markeder, samtidig med de har et mål om at spise endnu flere andele af det danske malingmarked.

– Vi har netop lanceret vores eget produkt DecoFREE, der er klimavenlig og 100 procent fri for skadelige og allergifremkaldende stoffer. Det er det første i en række af vores egne produkter, som vi kan mærke en stor efterspørgsel efter fra kunderne, og vi glæder os til at løfte sløret for endnu flere i fremtiden, siger Jesper Laursen.

DecoFarver ApS
mio. kr. 2020 2019
Bruttofortjeneste 4,4 2,5
Resultat før af- og nedskrivninger 1,6 0,8
Resultat før skat 1,6 0,7
Årets resultat 1,2 0,6
Balancesum 8,0 3,1
Egenkapital 2,0 0,9
Gns. antal ansatte 6 4
Regnskabsåret blev afsluttet 31. december 2020.
Kommenter artiklen
Tip redaktionen
Udvalgte artikler

Send til en kollega

0.11