23948sdkhjf

Byggecenterkæde: Slut med trykte tilbudsaviser

Som en del af byggecenterkæden Silvans øgede fokus på bæredygtighed udfases de trykte tilbudsaviser

I 2019 trykte Silvan tilbudsaviser på ca. 134.000 km papir, hvilket svarer til at kunne nå tre gange rundt om jorden. Allerede i 2020 var mængden reduceret med 70 pct. og siden december 2020 er tryk og distribution af tilbudsaviser helt ophørt.

Det skriver Silvan i en pressemeddelelse.

Initiativet til at stoppe tryk og distribution af tilbudsaviser er ét af mange tiltag, som Silvan har sat i søen for at reducere virksomhedens miljøaftryk. Andre igangværende aktiviteter er implementering af LED-lys i alle butikker, introduktion af plastikfrie indkøbsposer, implementering af en grøn produktportefølje (“Skabt med omtanke”) samt en trin-for-trin-reduktion af plast, der bruges til emballage for eksempel inden for E-handel.

– Vi ønsker at efterlade et mere bæredygtigt fodaftryk, og vi er bevidste om vores ansvar over for miljøet. For os betyder det blandt andet at minimere forbruget af unødvendige ressourcer, siger Rasmus Kjærgaard, CSO i Silvan.

Stoppet af tilbudsaviser er en del af flere initiativer, som alle er indbyrdes forbundne. Disse initiativer omfatter også yderligere butiksåbninger og renoveringer samt udvidelse af services.

– Det er med stolthed, vi kan fortælle, at Silvan har udfaset de trykte tilbudsaviser. Trykte tilbudsaviser er et levn fra fortiden, som Silvan nu siger farvel til, til gavn for miljøet. I stedet investerer vi yderligere i vores services og e-handelsaktiviteter samt åbning af nye butikker og renoverer eksisterende, siger Jimmy Thomsen, Head of E-Commerce & Marketing hos Silvan.

 Silvan har planer om at åbne 2-3 city-butikker samt renovere 2-3 butikker over de næste 12 måneder. Det er projekter, som samlet set løber op i 30-40 millioner kroner.

Artiklen er en del af temaet Nyt fra byggecentrene.

Kommenter artiklen
Tip redaktionen
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler
Andre Nordiske Medier

Send til en kollega

0.125