23948sdkhjf

Direktør kvitterer for god indsats: 10.000 kr. i bonus til medarbejdere

Det går godt hos handelsvirksomheden Würth Danmark. I 2021 nåede årsomsætningen for første gang over en milliard kr., og samtlige af virksomhedens mere end 600 medarbejdere kan nu se frem til en bonus på op til 10.000 kr. Alle, der har været ansat på fuld tid i mindst 10 måneder i 2021, modtager 10.000 kr. ekstra oven i januar-lønnen. Har man været ansat kortere tid eller arbejder mindre end halv tid, bliver bonussen justeret herefter.

For ifølge adm. direktør Donny Moerkerk, så skyldes succesen en stærk kombination af kompetente og engagerede medarbejdere, en virksomhedskultur, hvor man løfter i flok samt et langvarigt samarbejde med kunder og leverandører, hvor alle parter udviser respekt for hinandens forretning.

– Vores medarbejdere har de seneste par år leveret en helt ekstraordinær indsats, og de udviser hver dag en kæmpe loyalitet over for Würth Danmark. Og selv om vi på mange måder har en meget resultatorienteret virksomhedskultur, hvor den enkelte medarbejder bliver målt på sine egne individuelle resultater, er det samtidig en vigtig del af vores virksomhedskultur, at vi løfter i flok og står sammen om at skabe løsninger, når udfordringerne melder sig.

Det er særdeles stærkt, når to så ellers modsatrettede værdier, kan leve side om side. Når det er muligt, tror jeg, det skyldes, at alle i Würth Danmark anerkender og har respekt for, at samspillet på tværs af kollegaer og funktioner er vigtigt for os allesammen. Ingen af os kan nå vores individuelle mål uden resten af holdet, fremhæver Donny Moerkerk.

Mange forhindringer

Würth Danmark A/S, forhandler et meget bredt sortiment af befæstelsesmaterialer, værktøj, kemiprodukter, lagersystemer, værkstedsudstyr, personlige værnemidler og andet sikkerhedsudstyr til erhvervskunder i auto-, el-, vvs, metal- og træ/bygbranchen samt det offentlige. Salget sker gennem sælgere, et landsdækkende butiksnet og en webshop.

De seneste par år har Corona, naturkatastrofer, blokeringen af Suez-kanalen mv. udløst store udfordringer i engros- og detailhandlen over hele verden. Leveringsproblemer og voldsomme prisstigninger, som er opstået som konsekvens af råvaremangel, utilstrækkelig fragtkapacitet osv., er blevet en del af hverdagen.

– Det er blandt andet vores globale forankring i Würth gruppen, som på verdensplan består af mere end 400 selskaber, som betyder, at vi både har haft netværket, ressourcerne og evnerne til at sikre vores varelager. Det har gjort, at vi har kunnet tilbyde vores kunder en meget høj leveringssikkerhed, siden det meste af verden lukkede ned for snart to år siden. Ikke helt så høj som under normale markedsforhold, men betydeligt højere end de fleste af vores konkurrenter, siger Donny Moerkerk.

 Gode forbindelser

Han understreger samtidig, at Würth Danmarks tætte relationer til sine leverandører og kunder har haft afgørende betydning.

– Det er, når markedet bliver presset, at man virkelig finder ud af, hvor vigtigt det er at have stærke relationer til både sine kunder, leverandører og andre samarbejdspartnere. I Würth Danmark har vi altid lagt vægt på at opbygge langvarige relationer, og det opnår man kun, hvis begge parter har respekt for, at den anden part også skal have værdi af samarbejdet, og når begge parter ved, at man kan regne med hinanden, også i de svære tider, fastslår Donny Moerkerk.

Kommenter artiklen
Tip redaktionen
Udvalgte artikler

Se seneste nyhedsbrev ???id_11737???

Send til en kollega

0.096